پیشنهاد سردبیر

نماینده مردم «بانه و سقز» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک مرکزی باید نظارت صحیحی بر بانک‌هایی که تسهیلات مسکن را در اختیار مردم قرار نمی‌دهند، داشته باشد، گفت: متاسفانه اهمال کاری بانک مرکزی در این بخش به عینه مشاهده می‌شود.

اولویت اصلی بانک‌ها باید ارائه تسهیلات مسکن به مردم باشد/ برخورد با بانک‌های متخلف از طریق اعمال نظارت پارلمانی

محسن بیگلری در گفتگو با خبرنگار قدس با اشاره به اهمال‌کاری بانک مرکزی در ابلاغ میزان وام جدید ساخت مسکن و از دست رفتن فرصت ساخت و ساز مسکن در کشور گفت: در قانون اساسی به درستی به موضوع تامین مسکن مردم اشاره شده است که باید به آن توجه جدی داشته باشیم.

مردم «بانه و سقز» در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشینه نظری در تامین مسکن جوامع اظهار کرد: بر مبنای نظریه مازلو که اکثر مسائل جهان بر مبنای آن پی ریزی می‌شود، مسکن از جمله نیازهای اولیه بشر قلمداد می‌شود و باید به ان توجه جدی داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد نظام بانکی در زمینه ارائه تسهیلات مسکن به مردم تاکید کرد: به واقع اولویت اصلی بانک‌ها باید پیش از هر چیزی ،توجه به ارائه تسهیلات مسکن به مردم باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه دولت‌های سر کار آمده شعارهای خود را بر مبنای تولید مسکن قرار می‌دهند، ادامه داد: این شعارها به خوبی نشان می‌دهد که نیاز اصلی مردم به حوزه تامین مسکن معطوف می‌شود.

از طریق اعمال نظارت پارلمانی با بانک‌های متخلف برخورد خواهیم کرد

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به واقع بانکی که در زمینه ارائه تسهیلات مسکن اهمال کاری می کند، قطعاً تخلف کرده است و باید نظارت بر این بانک‌ها به دقت صورت گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم تامین مسکن باعث آسیب پذیری قشار جامعه می‌شود، ادامه داد: متاسفانه عدم تامین مسکن مناسب باعث شده تا مستاجرین قسمت اعظمی از سبد درآمد خود را برای پرداخت کرایه خانه اختصاص دهند و این مسئله فشار اقتصادی شدیدی را بر مردم تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه بانک‌ها باید در ارائه تسهیلات مسکن به مردم کوشا باشند و این موضوع را مورد توجه قرار دهند، ادامه داد: با همه این اوصاف، ما هم از طریق اعمال نظارت پارلمانی با بانک‌هایی که در این زمینه تخلف کرده اند، برخورد خواهیم کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک مرکزی باید نظارت صحیحی بر بانک‌هایی که تسهیلات مسکن را در اختیار مردم قرار نمی‌دهند، داشته باشد، ادامه داد: متاسفانه اهمال کاری بانک مرکزی در این بخش به عینه مشاهده می‌شود و این مسئله به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

مردم بدون دریافت تسهیلات، نمی‌توانند به ساخت مسکن مبادرت کنند

بیگلری در ادامه با اشاره به مشکلات مردم در زمینه  دریافت وام ازدواج بیان کرد: متاسفانه افرادی در صف دریافت وام ازدواج قرار داشته و پس از گذشت ۱۰ الی ۱۱ ماه هنوز وام خود را دریافت نکرده اند و این بخش هم همانند بخش تسهیلات مسکن با مشکل مواجه است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین باید به این نکته اشاره کنم که تسهیلات مسکن به قدری افزایش یافته که مردم بدون دریافت تسهیلات، نمی‌توانند به ساخت مسکن مبادرت کنند. حتی بنده باید به این نکته تاکید کنم که بعید است مردم بتوانند با میزان وام دریافتی در این بخش، خانه خود را تکمیل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.