پیشنهاد سردبیر

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هرشهر ما باید در هفته دفاع مقدس یک «ایثار شهر» بزرگ باشد و با این نگاه باید از مشارکت مردمی و تمام ظرفیت ها استفاده کرد.

جمع آوری ۷۰ درصد از اسناد و آثار شهدا تاکنون

به گزارش قدس آنلاین،  سردار یعقوب سلیمانی صبح امروز  و در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد،  ضمن گرامیداشت این هفته گفت:انفجار اخیر در لبنان متفاوت از سایر جنایات رژیم صهیونیستی بود، خیلی از موضوعات از پنجره دفاع مقدس مورد توجه قرار می گیرد و بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای ترویج فرهنگ مقاومت و فرهنگ ایثار و شهادت نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به این که روحیه جوانمردی خصوصیت ویژه دفاع مقدس بود، تصریح کرد:  بر روی مردم بی گناه و بی دفاع ما موشک های غربی ها فرو می ریخت اما با توجه به سیاستگذاری امام خمینی (ره) اجازه نمی دادند با مردم اینگونه برخورد کنند اما الان اکنون  بدون توجه به حقوق بشر،مردم  بی گناه و عادی را در بیروت با روحیه ناجوانمردی با پیچر به شهادت می رسانند.

سلیمانی،  دفاع مقدس  را یکی از قله های تاریخ و تفسیر آیات زمینی توصیف کرد و افزود: اگر امروزه دفاع مقدس تجلی حقانیت نظام است، این واقعیت به واسطه فداکاری و ایثارگری رزمندگان اتفاق افتاده که باید  باید برجسته شود.

وی با بیان این که بنیاد شهید به جهت رسالت و جایگاهی که دارد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید نقش آفرینی داشته باشد، افزود:  اصحاب رسانه توقع داریم در این خصوص به ما کمک کنند. همچنین در حوزه فرهنگی و آموزشی نیاز است که از ظرفیت‌های تشکل‌ها استفاده شود.

سلیمانی تصریح کرد: با اشاره به این که  برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، باید هرشهر ما در هفته دفاع مقدس یک «ایثار شهر» بزرگ باشد  و با این نگاه  باید از مشارکت مردمی و  تمام ظرفیت ها استفاده کرد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید با بیان این که برای ترویج فرهنگ ایثار باید هفته فرهنگی در نظر بگیریم، تصریح کرد: ضمن این که« ایثار شهر» باید با برنامه ریزی پیگیری شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره تولید  بعضی از محصولات فرهنگی کم کیفیت در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: وظیفه ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، البته  نگاه  بنیاد شهید  در این حوزه  تکثر در تولید فلیم یا کتاب  نیست. اثرگذاری و جاذبه مسائل فرهنگی مهم است. در فرایند کار باید رویش ایجاد کنیم تا منتج به اثر گذاری شود. کار فرهنگی باید مبنی بر ویژگی هایی باشد که با نسل جوان و جامعه ایثارگران ارتباط برقرار کند واین امر مستلزم برنامه ریزی است. به خاطر نداشتن هم افزایی در درون سازمان در کارها خلل ایجاد شده است.

سلیمانی، از جمع آوری  ۷۰ درصد از اسناد و آثار شهدا تاکنون خبر داد و تصریح کرد: همه این اسناد در سامانه ای به نام افتخار بارگذاری شده و قابل دسترسی است.

به گفته سلیمانی سال گذشته خاطرات شفاهی یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از پدران، مادران، همسران و جانبازان بالای هفتاد سال جمع آوری شده و  امسال هم قرار است خاطرات ۵۰۰ هزار نفر از جامعه هدف جمع آوری شود.

وی در خاتمه به تشریخ برنامه های بنیاد شهید در هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: به مناسبت این  هفته ۵۴ ویژه برنامه فرهنگی و اجتماعی از جمله تجلیل از نویسندگان حوزه ایثار و شهادت، تجلیل از فعالان فضای مجازی، رونمایی از تازه‌های نشر، دیدار با جانبازان در آسایشگاه، نواختن زنگ ایثار و شهادت، قرائت پیام رئیس بنیاد شهید، مهمانی لاله ها در گلزارهای شهدا، یادواره  شهدای اهل تسنن، قرائت وصیتنامه شهدا، هماهنگی با صدای سیما برای معرفی شهدا، افتتاحیه فصل دوم آبروی کوچه‌ها تجلیل از شهدای منا و... برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.