پیشنهاد سردبیر

۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳
کد خبر: 1013368

به نظر می رسد شناسایی شبکه های نفوذ موساد در داخل کشورها به ویژه در حوزه مقاومت مانند عراق، لبنان، سوریه و ... باید به عنوان اولویت اول دستگاه های امنیتی آنان مطرح شود

بار دیگر رژیم صهیونیستی ذات پلید و جنایتکار خود را با توطئه ای دیگر علیه مردم لبنان به رخ جهانیان کشید. بنا بر گزارش رسانه های غربی که اغلب آن ها نیز نزدیکی ویژه ای با اربابان خود در تل آویو دارند، کار گذاشتن تله انفجاری در پیجرهای رزمندگان حزب الله و مردم عادی برای دهش افکنی در درون لبنان، از قبل توسط عوامل سازمان جاسوسی اسراییل (موساد) طراحی و تایید شده است. ایجاد عمق وحشت در اسراییل از ترس حملات تلافی جویانه مقاومت برای دفاع از فلسطین اشغالی، رژیم را برآن داشته تا دور تازه ای از جنایت های سازمان یافته را در خاورمیانه طراحی و اجرا کند.

بررسی این دست اقدامات صهونیست ها البته از چند منظر قابل بررسی به نظر می رسد که به آن اشاره می شود.

سازمانی تروریستی با تشکیلات عنکبوتی

روز گذشته رئیس شرکت گُلد آپولو سازنده شرکت پیجرهای مشکوک و آلوده در جمع خبرنگاران مدعی شد که پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت این شرکت نبوده و این محصول فقط نام تجاریِ ما را به همراه داشته و این محصولات را یک شرکت اروپایی به نام «بی‌ای‌سی» تولید کرده که ما نیز قربانیِ این حادثه بوده‌ایم و قصد شکایت از این شرکت را داریم. «هسو» همچنین مدعی شد که ما به بی‌ای‌سی مجوز دادیم از نام تجاریِ ما برای فروش محصولاتش در مناطق خاص استفاده کند؛ اما طراحی و ساخت محصولات کاملاً بر عهده بی‌ای‌سی است و پرداخت هزینه قرارداد در خاورمیانه با حواله‌هایی عجیب انجام شده است؛ اما وی توضیح بیشتری درباره منظورش از عجیب‌بودن پرداخت نداد.

پیش‌تر نیز پایگاه خبریِ آی‌ ۲۴ رژیم صهیونیستی با استناد به گزارش‌های تأیید نشده مدعی شده بود که پیجرهای منفجرشده در لبنان ساخت شرکت گلد آپولوی تایوان بوده است. یک منبع امنیتی ارشد لبنان نیز به رویترز گفت که موساد مقادیر کمی مواد منفجره را در پنج هزار پیجر تایوانی که ماه‌ها پیش توسط حزب‌الله لبنان درخواست شده بود، جاسازی کرده است.

چنین پیام ها و گزارش هایی به وضوح نشان می دهد که لابی صهیونیست در تمام ارکان و صنایع حساس و کاربردی دنیا نفوذ کرده و کنترل تکنولوژی های پیشرفته را به دست گرفته و از این طریق درصدد بهره برداری از آن در جهت اهداف شوم و پلید خود است. فروش تلفن های ماهواره ای با برند شرکت های مختلف برای شنود مکالمات و ردیابی افراد، سواستفاده از هوش مصنوعی برای رصد پیام ها و مکالمات افراد با استفاده از کلید واژه های حساس، ساخت واکسن ها و داروهای آلوده برای ضربه زدن به سلامت اجتماعی یک کشور، آلوده کردن منابع آب و غذای کشورهای دارای زاویه با این رژیم، مانند فروش بذرهای کشاورزی دستکاری شده از نظر ژنتیکی و اثرگذاری در پهنه و گستره جغرافیای یک کشور (مانند خشک کردن کشتزارها) از جمله اقداماتی است که طی سال های اخیر رسانه های متعددی به آن پرداخته اند که چندان از سوی دولت ها جدی تلقی نشده است.

غرب، شریک جرم، رفیق جنایتکار

این در حالی است که سال ها قبل مسئولان ارشد کشور نسبت به استفاده از تکنولوژی ها و محصولات تولیدی و وارداتی غربی هشدار داده و خواستار تحریم استفاده از این برندهای مشخص مانند موتورولا، زیمنس و... شده بودند. این موضوعات و نکته ها نشان می دهد که قطعا در ماجرای تهیه و خرید این پیجرها، تیم ها و عوامل نفوذی رژیم صهیونیستی پشت پرده ماجرا را با دقت رصد و هدایت کرده و به این ترتیب زمینه را برای خرابکاری و ضربه زدن به امنیت ملی لبنان برنامه ریزی کرده اند. این در حالی است که با دقت بیشتر در حوزه فن آوری های نوین به راحتی می توان فهمید که رژیم جعلی اسراییل به غیر از توزیع توطئه و ایجاد ناامنی در جهان چیز دیگری برای ارایه ندارد و غرب نیز به عنوان دارنده تکنولوژی های نوین و حامی اصلی رژیم غاصب اسراییل سعی در تامین تجهیزات این ماشین کشتار جمعی در منطقه و جهان دارد که تبعات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن برای غربی ها نیز به  زودی آشکار خواهد شد.

باید اذعان کرد که طی ماه های اخیر مقاومت ضربات سنگینی بر پیکره پوشالی صهیونیست ها وارد کرده به گونه ای که مردم در شهرهای فلسطین اشغالی از ترس حملات حزب الله شب تا صبح را در پناهگاه ها وخیابان ها می گذرانند و بسیاری از فرودگاه های این رژیم به محلی برای فرار اتباع آن تبدیل شده است. به همین دلیل نیز اتاق فکر ایجاد بحران در تل آویو از طریق این نقشه پلید سعی در ایجاد و وحشت در نیروهای مردمی و مقاومت دارد تا در جلوگیری از حملات سهمگین آتی نیروهای مقاومت پیش دستی کرده باشد و بذر و زمینه یاس و ناامیدی را در منطقه بکارد غافل از اینکه به علت جنایات اخیر، عواقبی سهمگین از جمله انزجار جامعه جهانی به خصوص جوامع اسلامی در انتظار این رژیم بی ریشه و عنکبوت مانند است.

لذا به نظر می رسد شناسایی شبکه های نفوذ موساد در داخل کشورها به ویژه در حوزه مقاومت مانند عراق، لبنان، سوریه و ... باید به عنوان اولویت اول دستگاه های امنیتی آنان مطرح شود تا این شبکه های تارگونه و سست به زودی شناسایی و متلاشی شود؛ کاری که باید به عنوان دغدغه اصلی حوزه امنیت ملی در دستور کار سیاستگذاری های کشورهای یاد شده تعریف گردد تا با ایجاد یک پروتکل امنیتی مورد توافق همه کشورهای یاد شده قرار بگیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.