پیشنهاد سردبیر

مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دریافت مراقبت‌های به هنگام بارداری سبب کاهش بیش از ۶۵ درصدی این عوارض و پیشگیری از بروز آن ها در خراسان رضوی شده است.

عوارض بارداری در خراسان‌رضوی با مراقبت‌های مستمر ۶۵ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس خراسان، دکتر محمد احمدیان روز پنجشنبه در حاشیه آخرین روز از برگزاری سومین کنگره بین المللی اخلاق در مامایی و سلامت باروری افزود: دریافت به هنگام مراقبت‌های بارداری شامل مراقبت های پیش بارداری، دوران بارداری و پس از زایمان علاوه بر شناسایی عوارض دوران بارداری، منجر به کاهش چشمگیر میزان مرگ و میر مادران باردار در خراسان رضوی و کشور در طول پنج سال اخیر شده است.

وی ادامه داد: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مراقبت های بارداری شامل پیش بارداری و دوران بارداری در ۹ نوبت و مراقبت‌های پس از بارداری در ۲ نوبت به مادران باردار ارائه می‌شود.

مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه یک زن در سن باروری می تواند درمانگر خود را برای مشاوره و حمایت انتخاب کند، گفت: بانوانی که در سن باروری قرار دارند می‌توانند به صورت کاملا اختیاری از خدمات مراقبتی و مشاوره این دانشگاه به صورت رایگان استفاده کنند.

وی در خصوص محورهای سومین کنگره بین المللی اخلاق در مامایی و سلامت باروری بیان کرد: رویکرد اصلی این کنگره افزایش توانمندسازی همکاران ماما در موضوعات مراقبتی مادران باردار است.

احمدیان گفت: این کنگره با توجه به اهمیت موضوع صیانت از جمعیت و جوانی با محوریت «کرامت مادری» و با شعار «کرامت ماما» برگزار شده و بر نقش بی‌بدیل ماماها در حوزه فرزندآوری و جوانی جمعیت تاکید شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.