پیشنهاد سردبیر

بر خلاف تصور بسیاری از افراد که گمان می‌کنند فیلم ترسناک دیدن تاثیر بدی بر ذهنشان دارد، جالب است بدانید که اتفاقا تماشای این ژانر شامل فواید بسیاری از جمله کاهش وزن، احساس شادی، تقویت سیستم ایمنی و از بین رفتن ترس‌ها می‌شود.

فواید جالب تماشای فیلم ترسناک!/ از کاهش وزن تا نابودی فوبیاها

برخی از افراد با وجود علاقه شدیدی که به ژانر ترسناک فیلم دارند، نگران هستند که مبادا سکانس‌های وحشت‌زا در این فیلم‌ها آسیبی به مغزشان وارد کند؛ فارغ از اینکه نه تنها خطری در کمین نیست، بلکه فواید بسیاری در پس این صحنه‌های ترسناک نهفته است. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که دوست دارند فیلم ترسناک ببینند اما می‌ترسند این دسته از فیلم‌ها بر ذهنشان اثر منفی بگذارد، با ادامه این مطلب همراه باشید تا با فواید فیلم ترسناک آشنا شوید.

بنشینید، فیلم ببینید و لاغر شوید

اگر اضافه وزن دغدغه این روزهایتان شده اما حال و حوصله ورزش یا حتی رژیم گرفتن را ندارید، فقط کافی است رو به روی تلویزیون بنشینید و یک فیلم ترسناک پخش کنید. طبق تحقیق پژوهشگران بر نتایج تماشای فیلم ترسناک، می‌توانید مطمئن باشید با تکرار این کار بدون هیچ زحمت و فعالیت جسمانی، به سمت کاهش وزن قدم برداشته‌اید.

طی یک آزمایش درباره تاثیر لاغری ژانر ترسناک، مشاهده شد که شرکت‌کنندگان پس از تماشای فیلم، تا میزان ۱۸۴ کالری سوزاندند؛ تقریبا همان مقدار کالری که در مدت یک روز پیاده‌روی کم شود.  

از سایه تیره افسردگی رها شوید

یکی از اثرات روانی فیلم ترسناک، تقویت روحیه و احساسات مثبت تماشاگران است. طبق اعلام محققان، دیدن فیلم ترسناک می‌تواند به درمان تدریجی افسردگی کمک کند. این تاثیر به دلیل ترشح آدرنالین حین تماشای این ژانر فیلم است که با افزایش حس شادی ارتباط مستقیم دارد. علاوه بر افسردگی، احساساتی که در شرایط تنش به وجود آمده‌اند، مثل استرس شدید هم می‌تواند تحت کنترل درآیند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

پس از گذشت مدت کوتاهی از دیدن یک سکانس ترسناک و واکنش به آن، بدن به حالت آرامش برمی‌گردد و مغز، ۲ هورمون دوپامین و سرتونین آزاد می‌کند. این فرآیند به تقویت سیستم ایمنی و فعال ماندن سلول‌های مغزی کمک می‌کند.

مواجهه با ترس‌های کهن

یکی از اثرات مشهود فیلم ترسناک، مواجه شدن با ترس است. بیشتر فیلمنامه‌نویسان این سبک فیلم‌ها، از موقعیت‌های وحشتناک در دنیای واقعی الهام می‌گیرند تا ترسی که به مخاطب منتقل می‌شود، حقیقی‌تر به نظر برسد. همین موقعیت می‌تواند تاثیر فراوانی در از بین بردن حتی ترس‌های کهنه و قدیمی شود.

علاوه بر فواید ذکر شده درمورد فیلم‌های ترسناک، این ژانر یکی از انتخاب‌های جذاب برای تماشا در کنار دوستان و خانواده به شمار می‌رود و می‌تواند لحظات به یادماندنی و مفرحی را برایتان به یادگار بگذارد.

منبع: Musicgateway

ترجمه: تکتم شریفی نژاد – خبرنگار تحریریه جوان قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.