پیشنهاد سردبیر

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور خبر داد که رئیس جمهور در جریان سفر به نیویورک با بیست نفر از روسای کشورها از جمله رئیس‌جمهور ترکیه، پادشاه اردن و رئیس‌جمهور فرانسه دیدار دوجانبه خواهد داشت.

مکرون و پزشکیان در نیویورک دیدار می‌کنند

قدس آنلاین مهدی سنایی در صفحه شخصی خود در پیام رسان ایکس نوشت: دکتر پزشکیان طی سه روز کاری در ‎نیویورک با حدود بیست نفر از روسای کشورها از جمله رئیس‌جمهور ترکیه، پادشاه اردن و رئیس‌جمهور فرانسه دیدار دوجانبه خواهد داشت.

سخنرانی در نشست سران میثاق آینده در روز دوشنبه و سخنرانی در مجمع عمومی عصر سه‌شنبه در برنامه است. دیدارهای بسیاری نیز ‏با اهالی و مدیران رسانه ها، اندیشکده ها و نمایندگان ادیان و همچنین چند نشست با ایرانیان مقیم آمریکا برگزار خواهد شد.

پزشکیان دیدگاه دولت خویش به تعامل با جهان و همچنین نگاهش در زمینه منطقه متحد و قوی را عرضه خواهد کرد.

به گزارش قدس آنلاین تمامی دیدارهای برنامه ریزی شده رئیس جمهور  پزشکیان با مقامات اروپایی تا امروز به درخواست و مطالبه این کشورها تنظیم شده است و ایران هیچ درخواستی برای دیدار با مقامات اروپایی نداده است.

با این حال عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگویی اظهار داشته است که "تلاش ما این است که دور جدیدی از مذاکرات در حوزه هسته‌ای شروع شود. آمادگی آن را داریم و اگر طرف‌های مقابل آمادگی داشته باشد می‌توانیم در سفر نیویورک شروع مجددی از مذاکرات را داشته باشیم."

فرانسه یکی از اعضای برجام و تروئیکای اروپایی است که روند گفتگوها و مذاکرات احیای برجام رد یکسال گذشته با آنها دچار رکود شده و محدود به ارسال برخی پیام‌ها و کانال‌های محدود بوده استو انتظار می‌رود در دولت جدید با راهبردهای متفاوت در حوزه سیاست خارجی این مذاکرات دچار تحرکی تازه شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.