پیشنهاد سردبیر

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اکنون شرایط تامین فراوردهای خونی حاصل از پلاسما در ایران نسبت به سایر کشورها مطلوب است و از لحاظ تامین داروها نیز پیشرو هستیم.

ایران در زمینه تأمین و تولید دارو در منطقه پیشرو است

سید حیدر محمدی افزود: اساسنامه سازمان غذا و دارو سالهاست روی زمین مانده و بزودی برای طی مراحل قانونی به هیات دولت ارسال می شود؛ وزیر بهداشت مصمم است که این اساسنامه بر اساس تکلیف برنامه هفتم توسعه به سرانجام برسد.

وی اظهار داشت: صنایع دارویی ما با حداقل امکانات نسبت به کشورهای همسایه که امکانات زیادی دارند، کارهای بزرگی انجام می دهند و این برای ما در سطح منطقه افتخار آمیز است.

معاون وزیر بهداشت به برگزاری نمایشگاه ایران فراما اشاره کرد و ادامه داد: نمایشگاه ایران فارما توانمندی‌های صنایع دارویی کشورمان را به معرض دید عموم می گذارد و نوعی حس اقتدار ملی تداعی می کند که حاصل وفاق در زنجیره تامین و تولید دارویی است.

محمدی با بیان اینکه هنوز نتوانستیم افتخارات صنعت داروسازی را به درستی به دنیا نشان دهیم، افزود: برگزاری نمایشگاه ایران فارما به معرفی دستاوردها این صنعت به دنیا کمک زیادی می کند.

وی گفت: در حوزه داروهای بیولوژیک در دنیا مطرح هستیم و امیدواریم در حوزه سلول بافت و ژن درمانی نیز بتوانیم کارهای ارزشمندی انجام دهیم .

وی با بیان اینکه روند تولیدات دارویی حساس و دارای سخت گیری های زیادی است، اظهار امیدواری کرد که رسانه ها نیز در انعکاس اخبار دارویی بتوانند ما را همراهی کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.