تحولات لبنان و فلسطین

جمعی از خواهران حوزه علمیه استان مازندران ضمن حضور در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، با فعالیت‌های پژوهشی این مجموعه شدند.

بازدید طلاب حوزه علمیه خواهران مازندران از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی

 این گروه ۴۰ نفره ضمن توفیق زیارت حرم علی بن موسی الرضا(ع)، در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی حاضر و از نزدیک از آثار علمی- پژوهشی و سایر فعالیت‌های آن بازدید کردند.
در این بازدید، رئیس اداره نشر بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ گروه‌های پژوهشی، به معرفی برخی از آثار شاخص منتشر شده این مرکز پرداخت و گفت: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در سال ۱۳۶۳ تأسیس شده است و تا کنون توانسته بیش از دو هزار و ۳۰۰ عنوان کتاب را در ۴ هزار جلد اثر تولید و روانه بازار نشر کند.
 احسان برزگری تصریح کرد: گروه مطالعات قرآنی به عنوان یکی از گروه‌های فعال بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در حال انجام دو پژوهش مهم قرآنی از جمله کتاب «المعجم فی فقه لغه القرآن و سر بلاغته» و کتاب «نصوص فی العلوم القرآن» است که تاکنون ۵۱ جلد از کتاب المعجم منتشرشده و تا ۷۰ جلد تداوم خواهد داشت و کتاب نصوص هم تا کنون ۱۴ جلد از آن به چاپ رسیده است. 
رئیس اداره نشر بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، گروه فرهنگ و سیره رضوی را یکی دیگر از گروه‌های فعال این مرکز دانست و افزود: این گروه در سه‌شاخه از جمله احادیث و زندگینامه امام رضا (ع)، زیارت و آستان قدس رضوی مشغول به فعالیت است و تا کنون ۲۵۰ اثر را منتشر و به جامعه هدف عرضه کرده است.
 برزگری در ادامه سخنان خود ضمن معرفی سایر گروه‌های پژوهشی، به دیگر فعالیت‌های این مرکز همچون برگزاری نشست‌های علمی و پژوهشی با حضور نخبگانی از کشورهای جهان اسلام، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، انعقاد تفاهم‌نامه با مراکز مختلف علمی  ملی و بین‌المللی، برگزاری دوره‌های آموزشی و.. پرداخت.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.