تحولات لبنان و فلسطین

به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مراسم یادبود شهدای ۸سال دفاع از کیان ایران‌اسلامی، به میزبانی مجموعه فرهنگی شهدای خواجه ربیع وابسته به سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، برگزار شد.

برگزاری یادواره شهدای دفاع مقدس در مجموعه فرهنگی شهدای خواجه ربیع

در این مراسم که با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، فرماندهان وکارکنان ارتش و سپاه و مردم شهید پرور مشهد برپا شد، حجت‌الاسلام والمسلمین علی قرآیی، رئیس عقیدتی سیاسی گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی و پدافند غیرعامل منطقه شمال شرق نزاجا به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، گفت: تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه امری ضروری است.
وی با بیان این که هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای تجدید بیعت با شهدا و تقویت فرهنگی ایثار و شهادت در بین جوانان است، افزود: ایثار، فداکاری و ولایتمداری از خصوصیات شاخص رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود.
وی با اشاره به این که نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس معیارهای حکومت علوی پایه گذاری شده است، خاطرنشان کرد: امروز کشورهای منطقه با تأسی از انقلاب اسلامی در برابر استکبار جهانی مقاومت می‌کنند.  
رئیس عقیدتی سیاسی گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی و پدافند غیرعامل منطقه شمال شرق نزاجا ادامه داد: امروزه جوانان ایران اسلامی باید بیش از هر زمان دیگر با فرهنگ ایثار وشهادت و رشادت های رزمندگان اسلام آشنا شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین قرآیی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه قدرتمند هستند و این قدرت یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و از افتخارات بزرگ این نظام است.
تجلیل از خانواده‌های شهدا، اجرای گروه سرود، روایت گری رزمندگان دوران دفاع مقدس، مداحی و ...از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این ویژه برنامه بود.
گفتنی است، در پایان این مراسم، مزار شهدای آرمیده در مجموعه فرهنگی شهدای خواجه ربیع غبارروبی، عطرافشانی و گلباران شد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.