پیشنهاد سردبیر

هوا در ازبکستان بارانی و با طراوت است. پاکیزگی همیشگی خیابان ها، تمیزتر و دیدنی تر هم شده است. خودروهای عموما گازسوز و یا برقی به این کیفیت اضافه می کنند تا پیاده روی کاری دلچسب باشد.

سفرنامه خبرنگار روزنامه قدس از جام جهانی فوتسال/ خداحافظی با بخارا، با جام؛ با شمسایی؟

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بخارا، مسابقات جام جهانی نیز به اوج هیجان رسیده است. دیگر چیزی تا شناخت هشت تیم برتر رقابت ها نمانده. 6تیم برزیل، اوکراین، پاراگوئه، ونزوئلا، مراکش و قزاقستان  راهی مرحله یک چهارم نهایی شده اند. عصر امروز نیز تکلیف دو تیم دیگر این مرحله مشخص خواهد شد.
هرچند روزی که می توانست برای فوتسال ایران به‌یادماندنی شود با یک شکست غیرمنتظره به اندازه اشک‌های حسین طیبی دردناک و غم انگیز شد.
متأسفانه اتفاقات ناخوشایند دیدار مقابل فرانسه تأثیر منفی خود را در برابر مراکش گذاشته بود تا ملی پوشان کشورمان با یک وضعیت روحی نامناسب و عدم تمرکز وارد زمین شوند. همین سبب شد شاگردان شمسایی نیمه اول چهار بار دروازه اشان را باز شده ببینند و کارشان در ادامه مقابل حریف حرفه‌ای و جسور، سخت تر شود.
در سالن بخارا نیز آن جو مطلوب همیشگی که گوش تا گوش طرفداران ایران می‌نشستند و از تیم ما حمایت می‌کردند خبری نبود و مراکشی‌ها باتوجه به بازی درخشان نیمه نخست همه چیز را مطابق میل خود می‌دیدند.
نیمه دوم وقتی تیم ایران ترس و عدم تمرکز را کنار گذاشت با یک شروع توفانی امیدها را برای راهیابی به جمع هشت تیم افزایش داد اما افت تیم و نداشتن تدابیر تاکتیکی مناسب در نهایت منجر به حذف شمسایی و شاگردانش شد.
حالا دیگر هیچ نگرانی بابت تقابل با برزیل وجود ندارد؛ چرا که ایران از جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ حذف شده و این مراکش است که در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف قدرتمندترین تیم جام خواهد رفت. فقط بدنامی و خاطره بد دیدار مقابل فرانسه برای فوتسال ایران باقی خواهد ماند.
تیمی که با در اختیار داشتن مسلم اولاد قباد، سالار آقاپور، حسین طیبی، احمد عباسی و حسن زاده فرصت ایده‌آلی برای درخشش و موفقیت داشت اما در ازبکستان هیچ‌وقت تیمی یکدست و هماهنگ نشان نداد تا خیلی زود از گردونه رقابت ها خارج شود.
مسئله مهم‌تر از خروج تیم کشورمان از جام جهانی فوتسال، خارج شدن ایران از قلب فوتبال دوستان است. به طوری‌که مردم در بخارا به سمت برزیل و حتی مراکش و قزاقستان تمایل پیدا کردند درحالی‌که تا قبل از مصاف مقابل فرانسه جو کاملاً به سود و مطلوب ایران بود.
حالا یک جام و یک ناکامی دیگر برای فوتبال ایران ثبت می‌شود. تیم ملی باید بار و بُنه را جمع کند و به خانه برگردد. فقط باید امیدوار بود علل ناکامی تیم ملی فوتسال بررسی شود تا در رقابت‌های بعدی از آن‌ها برای بهبود نتایج بهره برد.

*مهدی بشکنی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.