پیشنهاد سردبیر

معاون گردشگری کشور گفت: بازارهای گردشگری ما عملکرد متفاوتی دارند، برخی مثل هند افزایش ۳۰ درصدی گردشگر ورودی داشتند یا کویت رشد ۲۷ درصدی داشته است.

روند صعودی ورود گردشگر از «هند» و «کویت» به ایران

علی اصغر شالبافیان اصلی‌ترین موضوع قابل پیگیری را توزیع متوازن سفر از لحاظ زمانی و مکانی دانست و گفت: برای رسیدن به این هدف با معرفی شهرهای جایگزین تلاش کردیم از از توزیع نامتوازن سفر در کشور جلوگیری کنیم. 

وی با بیان اینکه طرح تعطیلات توسط دولت پیشنهاد شد، اما هنوز توسط مراجع تصمیم گیرنده به نتیجه نرسیده است، افزود: توزیع زمانی تعطیلات می‌تواند به توزیع زمانی سفر هم کمک کند و مانع از برخی نابسامانی‌هایی شود که در تعطیلات اخیر شاهد آن بودیم.

شالبافیان با تأکید بر اینکه باید در برخی مناطق، زیرساخت‌های حوزه گردشگری تقویت شود، اظهار کرد: تقویت زیرساخت‌ها بیشتر باید در مناطقی صورت گیرد که شاهد ازدحام هستیم. الگوی سفر مردم سال هاست شکل گرفته و تغییر آن زمان می‌برد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر شهرهای شمالی، برخی از محورهای غرب هم مورد استقبال قرار گرفته، گفت: یکی از برنامه‌هایی که در بودجه ۱۴۰۴ پیشنهاد کردیم تقویت زیرساخت‌های گردشگری است که به اعتبار نیاز دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود لغو روادید با برخی کشورها، هنوز شاهد حضور نیافتن توریست در کشور هستیم، گفت: بازارهای گردشگری ما عملکرد متفاوتی دارند، برخی مثل هند افزایش ۳۰ درصدی گردشگر ورودی داشتند، یا کویت رشد ۲۷ درصدی داشته، اما در برخی بازارها هم به دلیل موضوعات منطقه، شاهد رکورد و لغو سفرها هستیم که بیشتر به کشورهای اروپایی مربوط می‌شود که هشدار سفر اعلام کرده اند.

منبع: خبرگزاری برنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.