پیشنهاد سردبیر

رئیس‌جمهور عراق در واکنش به تحولات اخیر لبنان و حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این کشور اعلام کرد که این رخدادها امنیت و ثبات منطقه را با خطر واقعی مواجه می‌سازد.

رئیس‌جمهور عراق: حوادث لبنان امنیت و ثبات منطقه را برهم می‌زند

قدس؛ «عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهور عراق به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم لبنان که به شهادت و زخمی شدن صدها تن منجر شده است، واکنش نشان داد.

براساس گزارش اسکای نیوز عربی، رئیس‌جمهور عراق خاطرنشان کرد آنچه لبنان در معرض آن قرار دارد تحولی خطرناک است که امنیت و ثبات منطقه را با خطر واقعی مواجه می‌سازد.

وی پیشتر نیز تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم لبنان را محکوم و تاکید کرد این تحول تبعات خطرناکی برای تمام منطقه خواهد داشت.

رئیس‌جمهور عراق تاکید کرد: در سایه این تحولات خطرناک باید موضعی بین‌المللی برای توقف این تجاوزات اتخاذ شود چراکه منطقه را به سمت سناریوهای خطرناکی می‌برد که به نفع هیچ کسی نیست. ما خواهان اتخاذ موضعی از سوی جامعه بین‌الملل برای ممانعت از تشدید تنش و کشاندن جنگ به لبنان یا هر منطقه دیگری هستیم و بر لزوم امدادرسانی فوری به افراد آسیب دیده تاکید داریم.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه (دوم مهر) حملات تجاوزکارانه گسترده خود به مناطقی در جنوب و شرق لبنان را آغاز کرد و این حملات همچنان ادامه دارد و تا بدین لحظه صدها شهید و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.

ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه نیز منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد. این حمله علاوه بر به شهادت رساندن و زخمی کردن ده‌ها لبنانی، ویرانی گسترده‌ای بر جای گذاشت. حملات تجاوزکارانه اشغالگران به بیروت همچنین در طول شب گذشته ادامه یافته و چند منطقه دیگر در ضاحیه جنوبی این شهر هدف قرار گرفته است.

حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این جنایات، حملات متعددی را به نقاط مختلف اراضی فلسطین اشغالی انجام داده است. این حملات منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است.

حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.