آخرین تحولات لبنان

نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور شرایط احراز هویت بیومتریک و مدارک جدید همچون گواهینامه و کارت خدمت دوره ضرورت را به اسناد هویتی مرود پذیرش برای شرکت در این انتخابات اضافه کردند.

مدارک جدید و احراز هویت بیومتریک به انتخابات شوراها اضافه شد

قدس آنلاین: نمایندگان مردم در ادامه رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور بندهای دیگری از این قانون را اصلاح کردند.

با رأی مثبت نمایندگام مجلس به مجلس شورای اسلامی، ماده ۵ طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران و دهیاران،  اخذ رای در کلیه حوزه‌های انتخابیه کشور در یک روز انجام می‌شود و مدت زمان اخذ رأی حداقل ده ساعت است و در صورت ضرورت با موافقت مشترک هیئت‌های اجرایی و نظارت شهرستان قابل‌تمدید است.

در صورتی که همزمان با برگزاری انتخابات شوراها، انتخابات دیگری نیز برگزار گردد، تشخیص ضرورت و مدت تمدید اخذ رای در یک یا چند حوزه یا سراسر کشور بر عهده وزیر کشور است.

این مصوبه به عنوان تبصره۲ به ماده (۲۰) قانون مذکور الحاق می‌شود.

نمایندگان ملت همچنین در بررسی ماده ۶ این طرح اصلاحیه،   مصوب کردن که در هر مرحله انتخاباتی، هر شخص واجد شرایط می‌تواند فقط یک بار با ارائه شماره ملی و اصل یکی از مدارک کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه رانندگی یا کارت خدمت دوره ضرورت نظام وظیفه یا مدرک معافیت از خدمت دوره نظام وظیفه بعد از احراز هویت رأی دهد.

همچنین در مواردی که احراز مشخصات هویتی رأی‌دهنده و انطباق آن با اطلاعات دستگاه احراز هویت از طریق اثر انگشت یا سایر نشانه‌های زیست‌سنجی (بیومتریک) امکان‌پذیر باشد، از رأی‌دهنده ثبت‌نام به عمل می‌آید.

بر اساس داده‌های دستگاه احراز هویت، شرکت و رأی دادن فرد در سوابق سجلی رأی‌دهنده در سازمان ثبت احوال کشور ثبت خواهد شد.

در تبصره الحاقی به این ماده که جایگزین ماده ۲۲ قانون قبلی می‌شود، در انتخابات الکترونیکی ملاک اخذ رأی از رأی‌دهندگان، احراز عدم ثبت شماره ملی رأی‌دهنده در سامانه انتخاباتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.