آخرین تحولات لبنان

وزیر علوم گفت: ایران آمادگی دارد از دانشجویان ژاپنی در رشته های علوم انسانی مانند اسلام شناسی، زبان فارسی و سایر موضوعاتی که مورد علاقه دانشجویان ژاپن باشد، پذیرش دانشجو داشته باشد.

آمادگی ایران برای پذیرش دانشجوی ژاپنی در رشته‌های علوم انسانی

در آستانه سفر وزیر علوم کشورمان به ژاپن برای شرکت در بیست و یکمین اجلاس جهانی علم و فناوری در جامعه؛ تسوکادا تاماکی سفیر کشور ژاپن در ایران با حضور در ستاد وزارت علوم با دکتر سیمایی دیدار و گفتگو کرد.

وزیر علوم در این دیدار، علاوه بر تبریک انتخاب نخست وزیر جدید ژاپن، گفت: تاریخ روابط دو کشور به قرون گذشته بر می‌گردد که همواره بین آنها روابط دوستانه و حسنه‌ای برقرار بوده است.

سیمایی اظهار داشت: همکاری‌های علمی ایران و ژاپن همچون دیگر روابط، از گذشته برقرار بوده و تعدادی از مدیران اجرایی و دانشگاهی ما از فارغ التحصیلان ژاپن هستند که علاقه‌مندیم این مهم به صورت متقابل در آینده نیز ادامه داشته باشد.

وزیر علوم افزود: ایران آمادگی دارد از دانشجویان ژاپنی در رشته‌های علوم انسانی مانند اسلام شناسی، زبان فارسی و سایر موضوعاتی که مورد علاقه دانشجویان ژاپن باشد، پذیرش دانشجو داشته باشد.

وی با اشاره به تدریس زبان ژاپنی در دانشگاه تهران، گفت: انتظار داریم کرسی زبان فارسی که قبلاً در دانشگاه‌های ژاپن دایر بوده با قدرت فعال و احیا شود و ما آمادگی اعزام استاد زبان فارسی و تأمین محتوا را برای این موضوع داریم.

سیمایی، حوزه محیط زیست را از جمله دیگر زمینه‌های همکاری بین دو کشور اعلام و گفت: نباید تحریم‌های ظالمانه مانع ارتقای روابط علمی دو کشور شود.

وزیر علوم با اشاره به حضور خود در بیست و یکمین اجلاس جهانی علم و فناوری در جامعه که در ژاپن برگزار می‌شود گفت: نگاه ایران و ژاپن در مسائل علمی به هم نزدیک است زیرا هر دو کشور توجه به انسانیت را محور علم می‌دانند.

سیمایی گفت: اولین دیدار خارجی اینجانب به عنوان وزیر علوم با ژاپن بوده است که حاکی از اهمیت این کشور در نگاه ملت و دولت ایران دارد.

سفیر ژاپن: حضور وزیر علوم در اجلاس جهانی علم و فناوری در جامعه، فرصت ارتباط علمی با جهان است

تسوکادا تاماکی سفیر کشور ژاپن در ایران گفت: حضور وزیر علوم ایران در بیست و یکمین اجلاس جهانی علم و فناوری در جامعه فرصت مناسبی برای معرفی ایده‌ها و ابتکارات علمی ایران به دنیاست و زمینه تقویت همکاری‌های علمی با ژاپن را فراهم می‌کند. وی افزود: ژاپن درحوزه محیط زیست با ایران همکاری‌هایی داشته است که می‌تواند توسعه یابد.

امید رضایی فر، رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی وزارت علوم نیز در این دیدار گفت: زمینه‌های همکاری ایران و ژاپن متعدد است و بهتر است با امضای تفاهم نامه همکاری، مسائل مورد علاقه را با جدیت پیگیری کنیم.

وی با اشاره به فعالیت بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نظر به تجارب موفق ایران در زمینه نمایه کردن مقالات علمی و نیز هوشمندسازی نظام عرضه و تقاضای پژوهش، آموزش و فناوری امکان همکاری با ژاپن وجود دارد.

علیرضا زراسوندی رئیس پارک علم و فناوری بین المللی ایران نیز در این دیدار گفت: ۴۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان در این پارک مستقر هستند که امکان همکاری با ژاپن در این بخش وجود دارد.

وی با اشاره به توانمندی‌های پارک‌های علم و فناوری کشورمان، از سفیر ژاپن برای بازدید از این ظرفیت بزرگ دعوت کرد.

منبع: آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.