آخرین تحولات لبنان

سفر مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران به قطر که تنها یک روز پس از عملیات «وعده صادق ۲» و پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی انجام شد با واکنش‌ها و تحلیل‌های فراوانی در رسانه‌های عربی همراه شده است.

بازتاب سفر رئیس جمهور ایران به قطر در رسانه‌های عربی

شبکه قطری الجزیره در خبری اعلام کرد «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور اسلامی ایران، در اولین سفرش به قطر وارد دوحه شد.

دیوان امیری قطر روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر روز چهارشنبه در کاخ لوسیل از پزشکیان استقبال خواهد کرد.

براساس بیانیه دیوان امیری قطر، طرفین در این دیدار درباره روابط دوجانبه و زمینه‌های تقویت و توسعه آن و همچنین چند موضوع منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام دو کشور، گفت وگو و تبادل نظر خواهند کرد.

همچنین بخش عربی خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی در این باره، نوشت: سفر پزشکیان به قطر تنها ساعاتی پس از شلیک ده‌ها موشک به سوی (رژیم) اسرائیل صورت می‌گیرد که منجر به برجای گذاشتن خسارت جانی و مالی و بسته شدن آسمان سرزمین‌های اشغالی شده است. همچنین در پی این واکنش ایران، میلیون‌ها صهیونیست مجبور به فرار به پناهگاه‌ها شدند. ایران اعلام کرده است که این حمله در واکنش به ترور اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و جنایات رژیم اسرائیل در غزه و لبنان انجام گرفته است.

پایگاه الخلیج آنلاین نیز با وجود اشاره به پاسخ نظامی ایران به جنایات رژیم صهیونیستی نوشت: سفر پزشکیان به دوحه پیش تر برنامه ریزی شده بود.

پایگاه عربی ۲۱ نیز هدف سفر پزشکیان به دوحه را مشارکت در مجمع گفت وگوی همکاری آسیا (ACD) دانسته و تاکید کرده است که در مراسم استقبال از رئیس جمهور ایران «سلطان المریخی» وزیر مشاور در امور خارجی به همراه شماری از مقامات عالیرتبه قطر در سالن تشریفات امیری فرودگاه بین‌المللی دوحه حضور یافته‌اند.

پایگاه میدل ایست آنلاین نیز با اشاره به سفر «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر به تهران در ماه آگوست / مرداد گذشته و دیدار وی با پزشکیان، نوشت: رئیس جمهور ایران، در این دیدار بر تقدیر از تلاش‌های قطر برای توقف جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه تاکید کرد.

شمار دیگری از رسانه‌های جهان عرب مانند روزنامه الشرق الاوسط، القدس العربی، پایگاه الشرق عربستان، الحره، روسیا الیوم و روزنامه النهار لبنان نیز به پوشش این خبر به نقل از رسانه‌های ایران پرداخته‌اند.

پزشکیان رئیس جمهور ایران به منظور دیدار رسمی دو جانبه با امیر قطر و نیز شرکت در اجلاس مجمع گفت‌ وگوی همکاری آسیا عصر چهارشنبه ۱۱ مهر وارد دوحه پایتخت این کشور شد.

این سفر ۲ روزه به دعوت رسمی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر صورت می‌گیرد و قرار است پزشکیان با امیر قطر دیدار رسمی داشته باشد.

رئیس‌جمهور همچنین در نشست هیأت‌های عالیرتبه دو کشور نیز شرکت خواهد کرد و مراسم امضای اسناد همکاری مشترک میان دو کشور نیز برگزار می‌شود.

پزشکیان در روز دوم این سفر نیز در نوزدهمین اجلاس مجمع گفت وگوی همکاری آسیا (ACD) شرکت و سخنرانی می‌کند و احتمالا دیدارهایی با برخی سران و مقامات کشورهای شرکت کننده در مجمع خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.