آخرین تحولات لبنان

۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱
کد خبر: 1017003

وزارت کشور عراق اعلام کرد که در مدت ۱۰ روز گذشته حدود پنچ هزار مهاجر لبنانی در پی حملات رژیم صهیونیستی وارد کشور شده اند.

استقبال عراق از پنچ هزار لبنانی

مقداد میری از مقامات وزارت کشورعراق روز چهارشنبه اعلام کرد که این پنچ هزار لبنانی مهاجر از طریق فرودگاه های بغداد، نجف و گذرگاه مرزی قائم در استان الانبار وارد عراق شده اند.

مقداد میری افزود : مهاجران لبنانی برای اقامت در عراق نیاز به مجوزهای قانونی اقامت سی روزه در عراق را ندارند و این مجوزها و تمدید آن بر اساس دستور نخست وزیر برای آنها انجام خواهد شد.

علی عباس، سخنگوی وزارت مهاجرت و امور مهاجران عراق نیز پیشتر اعلام کرده بود که تنها طی دو روز ۳۵۰ شهروند لبنانی از طریق گذرگاه مرزی القائم در استان الانبار، وارد عراق شدند و مورد استقبال این وزارتخانه قرار گرفتند.

به گفته این مسئول در وزارت مهاجرت عراق این افراد زمینی وارد سوریه و پس از آن از طریق این گذرگاه وارد عراق شده‌اند.

عباس افزود برخی از این افراد نزد آشنایان خود و برخی دیگر به مکان‌های خاص در امکان مقدس کربلا رفته‌اند.

روز گذشته اسعد العیدانی، استاندار بصره هم از آمادگی این استان برای انتقال و جابه‌جایی این خانواده‌ها، زنان و کودکان از مناطق مورد هدف قرار گرفته در لبنان به داخل شهرها و مناطق استان بصره خبر داده بود.

 بنابر اعلام امین سلام، وزیر اقتصاد لبنان، در روز چهارشنبه، شمار لبنانی‌های آواره از یک میلیون و۱۰۰هزار نفر فراتر رفته است

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.