آخرین تحولات لبنان

زودتر از موعد دست دوستی به سوی تقدیر دراز کرد و در مقصد جدید با لبخند آتشپاره‌ها روبه‌رو شد. یاغی آرام، غریبه با سرسام، چراغ های آشیانه قرمز را روشن کرده تا هیچ کس به گذشته‌اش در لشکر حریف دیرینه فلش بک نزند.

گفت‌وگوی قدس با سعید مهری، مهربان‌ترین یاغی دنیا / از عرش به فرش در فوتبال فقط یک لحظه است!

به گزارش قدس آنلاین، سعید مهری حالا اینجاست و در رؤیایی شگفت به آینده دل بسته است. گاهی زندگی به پسری کم حرف می‌ماند که پیش از یاغی شدن، سر از باغی آرام درآورده است.

گپ قدس با شماره ۲۷ قرمزها پیش روی شماست.

*پس از یک تساوی در آسیا به لیگ برگشتید. تصور می‌شد در برابر پاختاکور تمام امتیازات به حساب پرسپولیس واریز شود، اما این اتفاق نیفتاد!

-سلسله‌ای از علت‌ها ما را از پیروزی در برابر پاختاکور دور کرد که کادر فنی تمام آن ها را رصد کرد و بلافاصله در تمرینات مطرح شد تا با کمترین اشکال و با تمام توان به مصاف چادرملو برویم. البته نامناسب بودن زمین شهر قدس که زیر باران بدتر هم شد، فاصله ناچیز دربی تا بازی با ازبک‌ها و خستگی تیم در نرسیدن به پیروزی تأثیر داشت. فوتبال از عرش به فرش فقط یک لحظه است و ما قدر لحظات را ندانستیم تا به مساوی قناعت کنیم.

*حالا در ورزشگاه کهنسال تختی به مصاف چادرملو خواهید رفت.

-من امیدوارم زمین چمن مجموعه تختی به گونه‌ای باشد که بتوانیم پلن‌های ترسیم شده را اجرا کنیم و به هدف خود برسیم. من شنیدم اقداماتی صورت گرفته، اما خب شنیدن کی بود مانند دیدن. متأسفانه فوتبال ما به‌شدت با مشکلات زیرساختی مواجه است و همه درگیرند.

*این نبرد می‌تواند به مثابه حضور دوباره دوآتشه‌ها کنار ارتش سرخ در پایتخت باشد.

-گرچه اعلام کردند فقط 8 هزار نفر می‌توانند بازی را از نزدیک ببینند، اما همین هم جای شکر دارد و امیدواریم پیش چشم هواداران سه امتیاز این دیدار را بگیریم و راه رسیدن به صدر جدول را هموارتر کنیم.پرسپولیس کنار طرفدارانش جان دوچندان می گیرد.

*فکر می کنی شنبه فیکس باشی؟

-آقای گاریدو باید تشخیص دهد که باشم یا نباشم. در پرسپولیس فاصله بازیکنان کم است و همین ترافیک سبب می‌شود یک سری از ابتدا به میدان نروند. در این میان من همه سعی‌ام این است با ارائه کیفیت قابل قبول نظر مربیان را برای حضور در ترکیب جمع کنم و از ترافیک رد شوم.

*مثل اینکه گاریدو ترجیح می‌دهد در پست دیگری از تو استفاده کند. درست است؟

-من تجربه بازی در پشت فوروارد را دارم و بر همین اساس آقای گاریدو تا اینجای کار ترجیح داده آنجا بازی کنم. به هر حال برایم فرقی ندارد کجا باشم.مهم این است بتوانم به تیم کمک کنم.

*کمتر کسی فکر می‌کرد پس از حضور تو در  اردوگاه قرمز آب از آب تکان نخورد و همه چیز خوب پیش برود. قبول داری؟

-به هر حال از تیم رقیب به پرسپولیس آمدن تبعات خودش را دارد، اما هماطور که گفتید از نخستین روز حضورم با آغوش باز استقبال کردند و هرگز در جو ملتهب قرار نگرفتم. این فضای دلگرم کننده برایم ارزشمند است.

* برخورد صمیمانه به نمایشت در دربی ربط ندارد؟

-کار خدا بود که در حساس‌ترین بازی کمک حال تیمم شوم و آن پنالتی را بگیرم. البته پیش از اینکه تعویض شوم آقای گاریدو دیکته کرد که در هنگام حمله بی تعلل پشت سر مهاجمان حضور داشته باشم.

*پس تا اینجای کار نظر گاریدو را جلب کردی؟

-من با نظر مستقیم آقای گاریدو به پرسپولیس آمدم و خوشبختانه در همین مدت بسیار کم مثمر ثمر بوده‌ام. تمام سعی‌ام این است هم در لیگ برتر و هم لیگ نخبگان مهره تأثیرگذاری برای تیمم باشم.

*فکر می‌کردی از آپوئل به اینجا برسی؟

-این ترانسفرها در فوتبال حرفه ای امری طبیعی است و بازیکنان براساس کیفیت بازی خود قضاوت می‌شوند و پیشنهاد جدید دریافت می‌کنند. من یک فصل باشکوه را در آپوئل پشت سر گذاشتم و به همراه آقای ساپیتنو و دیگر اعضای تیم جشن قهرمانی در لیگ قبرس را گرفتیم.

*در استقلال هم مهره مار ساپینتو بودی!

-او ثابت کرده مربی نتیجه گرایی است و با تکیه بر اصول خود هر جا که باشد بهترین نتیجه را می‌گیرد. قهرمانی در لیگ قبرس کار راحتی نبود اما ساپینتو با دمیدن روح رزم آوری در کالبد آپوئل، به خوبی از پس حریفان برآمد.

*سعید مهری به تیم ملی هم می‌اندیشد؟

-در گذشته دعوت شدم و با افتخار پیراهن تیم ملی را بر تن کردم. من فقط ۲۶ سال دارم و مطمئنم اگر در پرسپولیس خوب عمل کنم، دروازه‌های تیم ملی دوباره به رویم گشوده خواهد شد.آقای قلعه نویی و همکارانش لیگ را کاملاً زیر نظر دارند و به شرط درخشیدن حتماً دعوت خواهم شد.

*امیدمافی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.