تحولات لبنان و فلسطین

فرماندار ساوه گفت: اقتصادی کردن تولید انار براساس آخرین یافته‌های تحقیقاتی، رویکرد سومین جشنواره ملی تولید و صادرات انار در ساوه به عنوان پایتخت انار ایران است.

برگزاری سومین جشنواره ملی تولید و صادرات انار در ساوه

به گزارش قدس آنلاین، مهدی الیاسی اظهار کرد: انار در کنار افزون بر ۷۰ نوع تولیدات کشاورزی این شهرستان به عنوان محصول شاخص شناخته شده و به لحاظ ویژگی‌های ممتاز و منحصر بفرد آن طرفداران زیادی در اقصی نقاط جهان دارد.

وی با اشاره به برگزاری دو دوره جشنواره ملی انار در ساوه با مضامین فرهنگی، اقتصادی، گردشگری گفت: مانند دو جشنواره گذشته، نیمه آبان ماه، موعد برگزاری سومین جشنواره ملی تولید و صادرات انار است که همزمان با هفته فرهنگی شهرستان برگزار می شود و برنامه های متعدد و متنوعی برای اجرا در این هفته پیش بینی شده است.

فرماندار ساوه اظهار کرد: در جلسه هماهنگی سومین جشنواره ملی انار ساوه، مقرر شد که این جشنواره امسال از ۱۴ لغایت ۱۷ آبانماه در مسجد تاریخی هزار ساله جامع ساوه به عنوان اثر تاریخی شاخص این شهرستان و نگین معماری اصیل ایرانی برگزار شود.

وی تصریح کرد: در جشنواره سوم تلاش خواهد شد علاوه بر معرفی و شناساندن بیشتر محصول انار ساوه در سطح ملی و بین المللی، کیفیت بخشیدن به محصول، به مطالبات باغداران و تولیدکنندگان این محصول نیز پرداخته شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.