آخرین تحولات لبنان

سخنگوی قوه قضائیه گفت: با افرادی که به نام مسئولین و افراد صاحب منصب کلاهبرداری می‌کنند، برخورد قاطعانه صورت می گیرد.

دستگیری فردی که با نام مسئولان کلاهبرداری می کرد

اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز گفت: دستگاه قضایی مبارزه قطعی با انواع مظاهر فساد از گذشته شروع کرده بود و در دوره جدید و دوره تحول قوه قضائیه با ریاست حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در بحث پرداختن به مبارزه با فساد رویکرد جدیدی را در درون و پیرامون قوه قضائیه دنبال کرده است و برخورد بدون اغماض با مفسدین پیگیری می‌شود.

وی گفت: یکی از موضوعات مهم امروز که اثرات بدی را در جامعه اسلامی داشته است، وجود افراد شیادی است که به نام مسئولین و افراد صاحب منصب و با استفاده از نام و شهرت برخی از افراد و با عناوین جعلی از جمله استاد و وکیل و قاضی بازنشسته نسبت به کلاه گذاشتن و اخاذی از مردم اقدام می‌کنند و با دادن وعده‌های پوچ علاوه بر اینکه باعث بردن مال مردم می‌شوند، بدنه مسئولان را با کاهش اعتماد عمومی روبرو می‌کنند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: سلب اعتماد مردم از ارکان دولتی و حاکمیتی و انتظامی و ... مشکلات مختلفی را به وجود می‌کند؛ لذا برخورد قاطعانه با این گونه افراد جزو برنامه‌های ویژه‌ای است که در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفته و موضوع امروز هم به این موضوع اختصاص دارد.

جهانگیر در ادامه در توضیح یکی از پرونده‌ها گفت: پرونده‌ای در استان فارس تشکیل شده است و در آنجا فردی با اسناد رسمی مدعی سمت از طرف مقام بلند پایه کشور بوده که در امور اقتصادی فعالیت می‌کند و با یک فقره نامه جعلی که به رییس کل بانک مرکزی ارائه داده بود، درخواست کرده بود که صدهزار میلیارد تومان به حساب شخصی اش واریز شود که البته این فرد ناکام ماند و شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: پرونده این فرد در حال رسیدگی است و خود را به نهادهای امنیتی منتسب کرده و مدعی بود که از سوی رئیس قوه قضائیه مسئول است که این ادعا کذب بوده که با تلاش شبانه روزی حفاظت اطلاعات قوه قضائیه دستگیر شد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: یک پرونده دیگری در استان البرز تشکیل شد که در آن فردی با جعل عناوین نزد مقامات دولتی و قضایی و حتی نمایندگان مجلس و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی اقدام به اخذ وجوهاتی از مردم کرده است و نامبرده با مانورهای متقلبانه تلاش داشته تا خود را به عنوان یکی از عناصر بلندپایه در نهادهای امنیتی نشان بدهد.

وی افزود: همین شخص موفق شده در یک مورد از یکی از اصحاب پرونده‌ها مبلغ ۳۵ میلیارد تومان با ادعای اینکه می‌تواند رای به نفع او دریافت کند را اخذ کرده است. برای فریب اصحاب پرونده یک نامه مجعول به صورت دست‌نویس تحت عنوان نامه رئیس قوه قضائیه خطاب به رئیس کل دادگستری استان البرز کرده که با هوشیاری مسئولین دادگستری البرز موضوع کشف و متهم بازداشت شده است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در ادامه به پرونده دیگری اشاره کرد و گفت: سه وکیل دادگستری شامل یک خانم و دو آقا، از خانواده‌های زندانیان پرونده‌های سنگین با ادعای اعمال نفوذ در دستگاه قضایی مبالغی را دریافت کرده‌اند و اعضای این باند که نزد زندانیان مواد مخدر با عنوان باند دکتر شناخته شده است، دستگیر شده‌اند و تلاش برای شناسایی مرتبطان آن ها ادامه دارد.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به پرونده دیگری گفت: تعدادی وکیل باسابقه با سوءاستفاده از کارآموزان وکالت و افراد کم تجربه، با ادعای ارتباط با نهادهای حکومتی تلاش می‌کردند سیر پرونده را به سمت دیگری پیش ببرند و زمان گرفتاری نیز همان افراد کم تجربه گرفتار می‌شدند و در این باند بزرگ ارتشا و کلاهبرداری تعداد ۲۹ نفر دستگیر شدند و پرونده در حال رسیدگی است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: در ماه گذشته در استان قم دو نفر سارق تحت پوشش ماموران مواد مخدر اقدام به بازرسی از مردم کردند و در جریان این بازرسی‌ها پول و ارز و طلا و اشیای قیمتی آن ها را به سرقت می‌بردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.