آخرین تحولات لبنان

۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶
کد خبر: 1017667

شایعات درباره سلامت سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه، در رسانه‌ها مطرح شده و مراجع رسمی هنوز به طور رسمی به این موضوع پاسخ نداده‌اند. این درحالی است که حملات اخیر اسرائیل به لبنان، موجبات افزایش شایعات و اظهارنظر درباره وی را فراهم کرده است.

سردار قاآنی کجاست؟

قدس آنلاین: تابناک در مطلبی در این باره نوشت: مدتی است که در رسانه‌ها خبری از فرمانده نیروی قدس ایران، سردار اسماعیل قاآنی، منتشر نشده است که این امر به وجود شایعاتی درباره وضعیت او منجر شده است.

چند شب پیش، اسرائیل حملات سنگینی را به جنوب لبنان آغاز کرد و ادعا کرد که هدف این حملات ترور هاشم صفی الدین و برخی سران حزب الله بوده است. پس از گذشت چند روز، شایعاتی درباره سلامتی سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه، مطرح شد. شبکه‌های عبری و عربی ادعا کرده‌اند که سردار قاآنی در لبنان حضور داشته است و حتی کانال ۱۲ اسرائیل احتمال مجروح شدن او را در بمباران بامداد جمعه ۱۳ مهر بیان کرده است.

سردار قاآنی کجاست؟
از سوی دیگر غیبت سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه، در نماز جمعه تاریخی به امامت رهبر معظم انقلاب در مصلی تهران چشم گیر بود. آخرین باری که قاآنی در رسانه‌ها مشاهده شد، در دفتر نماینده حزب‌الله در تهران، بود؛ این دیدار دقیقاً دو روز پس از ترور حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در حمله هوایی اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت صورت گرفت.
سردار قاآنی کجاست؟

ماجرای کلیپ خبری مجری صدا و سیما
همچنین، یک کلیپ در فضای مجازی انتشار یافته که مجری تلویزیون ایران در آن خبر می‌دهد که سردار قاآنی سالم است، اما لازم به ذکر است که این فیلم مربوط به هفته گذشته است.

خبری از نزدیکان سردار
همچنین، یکی از نزدیکان سردار در شبکه‌های اجتماعی ادعا کرده که وضعیت سردار قاآنی به خوبی است.


سردار قاآنی کجاست؟

خبر یکی از رسانه های اسرائیلی 

همچنین حساب توییتر ترور آلارم، رسانه اسرائیلی خبر از سلامت فرمانده نیروی قدس ایران داده است.

سردار قاآنی کجاست؟
افکار عمومی منتظر انتشار فیلمی از سلامت سردار هستند
حالا با وجود اطلاعات و گزارش‌های مختلف درباره وضعیت سردار اسماعیل قاآنی، مراجع رسمی و نظامی نظیر روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در داخل کشور هنوز موضع گیری رسمی نکرده‌اند و اطلاعات دقیق‌تری در دسترس نیست. با این حال، در صورتی که سردار قاآنی در سلامت باشد، منتشر شدن یک فیلم از او در رسانه‌ها می‌تواند بهترین راه برای اطمینان از سلامت او بوده و موضوع را روشن‌تر کند.

سردار قاآنی کیست؟

پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی در بغداد، مقام معظم رهبری سردار اسماعیل قاآنی را به سمت فرمانده نیروی قدس سپاه منصوب کردند. با وجود اینکه قاآنی برای ۱۲ سال به عنوان جانشین سردار سلیمانی در نیروی قدس سپاه خدمت کرده بود، اطلاعات کافی درباره وی به دلیل حضور رسانه‌ای کمرنگ در دسترس نبود.

سردار قاآنی تا پیش از دهه ۹۰ به ندرت در مجامع عمومی شرکت می‌کرد و رسانه‌ها اطلاعات زیادی درباره او منتشر نمی‌کردند. سرداراسماعیل قاآنی متولد مشهد است و ۶۲ سال سن دارد. او از سال ۱۳۵۸ به عضویت سپاه پاسداران در آمد. قاآنی با آغاز درگیری‌ها در کردستان در سال ۱۳۵۹ به این منطقه رفت. در طول هشت سال دفاع مقدس قاآنی در سمت‌های مختلفی در سپاه پاسداران حضور داشت. او تا سال ۶۶ فرمانده تیپ امام رضا (ع) بود و پس از آن نیز فرماندهی لشکر ۵ نصر را بر عهده داشت.

سردار قاآنی کجاست؟
قاآنی در عملیات‌های مختلفی در جنگ تحمیلی نقش مهمی داشته که از جمله آنها می‌توان به عملیات عاشورا، آزاد سازی ارتفاعات گارکونی و فسیل در شمال می‌ماک، عملیات والفجر هشت، تسخیر شبه جزیره فاو، عملیات کربلای یک، آزادسازی مهران، عملیات نصر هشت، استقرار نیروهای ایران در مائوت و کربلا پنج و تسخیر شلمچه اشاره کرد. آشنایی و نزدیکی قاآنی و سلیمانی هم به همان دوران جنگ تحمیلی و جلسات مناطق عملیاتی در سال ۶۱ بازمی‌گردد.

منبع: تابناک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.