آخرین تحولات لبنان

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وزش باد، افزایش ابر و وقوع رگبار در برخی استان‌ها خبر داد.

وضع آب و هوا؛ وزش باد و رگبار در برخی استان‌ها

صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۱۵ مهر) در شمال شرق، شرق و مناطقی از مرکز کشور افزایش ابر و وزش باد، گاهی همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و در خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

او ادامه داد: به‌تدریج در سواحل دریای خزر و نوار غربی جوی آرام و پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود. دوشنبه (۱۶ مهر) در مناطقی از جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر، وزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: سه شنبه (۱۷ مهر) این وضعیت ادامه خواهد داشت علاوه بر آن با گذر موج تراز میانی جو از شمال غرب کشور در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

او ادامه داد: چهارشنبه (۱۸ مهر) در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی، وزش باد شمالی، کاهش دما و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. پنجشنبه (۱۹ مهر) در شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور ابرناکی، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود. در مناطقی از جنوب و جنوب شرق کشور افزایش ابر، وزش باد و در جنوب کرمان در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۶ مهر) صاف تا کمی ابری و در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۱۵ و ۲۶ درجه سانتیگراد و پس فردا (۱۷ مهر) صاف تا کمی ابری و در بعد از ظهر افزایش باد با کمترین و بیشترین دمای ۱۶ و ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

او در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای صفر و یک درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۰ و ۳۸ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ ترین و گرم ‌ترین مرکز استان‌ها خواهند بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.