تحولات لبنان و فلسطین

قم - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم با بیان اینکه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این استان، بسیار بزرگ اما ناشناخته است، گفت: ۲۵ محور دارای اولویت سرمایه‌گذاری در قم شناسایی شده و حمایت‌های ویژه برای این بخش‌ها به عمل خواهد آمد.

معرفی ۲۵ فرصت طلایی سرمایه‌گذاری در قم

مهدی فراهانی ادامه داد: در کنار موقعیت‌های استراتژیک جغرافیایی، فرهنگی، جمعیتی و مذهبی، استان قم از موقعیت ممتاز و شرایط ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری بویژه سرمایه‌گذاری خارجی برخوردار است.

وی افزود: باتوجه به اهمیت سرمایه‌گذاری در توسعه اقتصادی، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری قم در اداره کل امور اقتصادی و دارایی مستقر است و برای تسهیل و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی، اقدام به شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در قالب یک طرح پژوهشی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی ذیربط، کرده است.

فراهانی با اشاره به این که در این میان ۲۵ فرصت، مورد تایید سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران قرار گرفته است، گفت: ۱۵ عنوان فرصت سرمایه‌گذاری از بهار سال‌جاری در دسترس عموم قرار گرفته‌ و ۱۰ عنوان دیگر از تابستان به فرصت‌های سرمایه گذاری اضافه شده‌است.

این مسئول ادامه داد: ۹ طرح از مجموع ۲۵ فرصت سرمایه‌گذاری در بخش خدمات، ۸ طرح در بخش صنعت، ۶ طرح در بخش گردشگری و ۲ طرح در بخش کشاورزی است.

وی وجود شهرک‌های صنعتی متعدد بویژه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را حکایت از آن دانست که قم، منطقه‌ای طلایی برای حضور فعالان اقتصادی جهان اسلام و سایر مناطق دنیا است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران خارجی در استان قم از خدمات ویژه فراجا برای خود و اعضای خانواده برخوردار هستند که می توانند این خدمات را به سهولت و سرعت از دفتر ویژه خدمات فراجا در این اداره کل دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.