تحولات لبنان و فلسطین

فرماندار تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: ۱۵۰ تن انواع داروهای دامی در نیمه نخست امسال، از طریق گذرگاه رسمی دوغارون به افغانستان صادر شد.

۱۵۰ تن انواع داروی دامی از مرز دوغارون به افغانستان صادر شد

به گزارش قدس خراسان، مهدی شیردل  افزود: این میزان صادرات در قالب ۱۰ دستگاه کامیون ترانزیتی جا به جا شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۲ برابر افزایش داشته و ارزآوری خوبی برای اقتصاد کشور به همراه داشته است.

وی اظهار کرد: افزایش سطح کیفیت داروهای دامی ایران و اثرگذاری بیشتر آن ها در مقابله با انواع بیماری های حیوانی از مهم‌ترین عوامل افزایش صادرات اقلام دارویی دامی به سمت افغانستان است.

فرماندار تایباد ادامه داد: همچنین در این مدت ۴۲۲ هزار و ۲۴۶ قطعه مرغ تخم‌گذار با ۹۲ دستگاه کامیون از طریق معبر زمینی دوغارون به افغاستان صادر شده است.

وی به صادرات «کرک بزی» در نیمه نخست امسال از گذرگاه بین المللی دوغارون به سمت افغانستان اشاره کرد و گفت: در این مدت افزون بر ۹ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم کرک بزی از دوغارون به سمت افغانستان صادر شد که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۲ برابر افزایش داشته است.

شیردل بیان کرد: همچنین در همین بازه زمانی صادرات ۶۰۲ قطعه شترمرغ با هشت دستگاه کامیون از دوغارون به افغانستان انجام شد.

وی بیان کرد: برای تمامی این محصولات گواهی بهداشت صادر می شود که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این حوزه، مجوزی برای خروج محموله داده نمی شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.