تحولات لبنان و فلسطین

۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۲
کد خبر: 1018780

بازیکنان خارجی که در فصل جاری به استقلال پیوسته‌اند درخشش قابل وصفی نداشته‌اند.

نمایش متوسط خارجی‌های استقلال/ حیف پول!

به گزارش قدس آنلاین، گرچه برخی جریان‌های رسانه‌ای به واسطه ارتباطاتی که با مدیران برنامه این بازیکنان دارند سعی می‌کنند نمایش معمولی بازیکنان جدید استقلال را بزرگ و خاص جلوه دهند، اما واقعیت این است که هیچ یک تاکنون درخشان نبوده‌اند.

حتی سیلوا که در بازی با هوادار یکی از گل‌های استقلال را به ثمر رساند و فصل پیش یکی از آماده‌ترین بازیکنان بود نیز در سطح آمادگی قابل توجهی قرار ندارد.

ماشاریپوف نیز نسبت به فصل قبل افت محسوسی داشته و هرگز آن بازیکنی که دفاع چند لایه حریف را به‌سادگی دور می‌زد و گاهی در صف گلزنان استقلال ظاهر می‌شد، جلوه نکرده است. 

در خط حمله استقلال هم کوستاوو بلانکو گلی برای استقلال به ثمر نرسانده است. بلانکو به حدی ناآماده است که ناظران بازی‌های استقلال از ابتدای لیگ تاکنون بر این واقعیت صحه می‌گذارند که مهاجم آرژانتینی دقایق طولانی در زمین راه می‌رود و هیچ نشانی از یک بازیکن با طراوت را در خود ندارد.

اما این فقط این اسامی نیستند که در قالب بازیکنان خارجی نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. در کنار این بازیکنان که فصل پیش نیز برای استقلال بازی می‌کردند کاکوتا و اندونگ تازه وارد را می‌بینیم که با سروصدای بسیاری به استقلال پیوستند اما این دو نیز هیچ گاه نتوانستند نمایش متفاوتی از خود به اجرا بگذارند.

اندونگ که به‌تازگی از سوی برخی جریان‌های رسانه‌ای مورد تقدیر قرار گرفته تنها به واسطه چند پاس سالم این گونه مورد توجه قرار گرفته است؛ آن هم به واسطه تقابل با تیمی که در انتهای جدول دست و پا می‌زند و شرایط مطلوبی ندارد.

کاکوتا هم از این قاعده مستثنا نیست و اوج فاجعه آن‌جاست که بازیکن سابق چلسی تا امروز حتی نتوانسته روی یکی از گل‌های استقلال تأثیر مستقیم بگذارد و حتی در صحنه‌های یک در مقابل یک نیز ناتوان بوده است.

پرسش این است که حقیقتاً این بازیکنان که با رقم‌های قابل توجه به استقلال پیوسته‌اند، چرا و به چه دلیل به استقلال پیوسته‌اند و آیا حقیقتاً این بازیکنان در اجرای وظایف فنی خود موفق بوده‌اند یا خیر؟

تراژدی وقتی تکمیل می‌شود که دستمزد این بازیکنان را با بازیکنان ایرانی قیاس می‌کنیم. مجموع این بازیکنان رقمی افزون بر ۲میلیون و ۵۰۰ هزار دلار هزینه روی دوش استقلال گذشته‌اند که معادل ریالی آن بسیار قابل توجه است. حال پرسش این است که اگر باشگاه استقلال چنین پولی را صرف بازیکنان برتر داخی می‌کرد که با قاعده بازی در فوتبال ایران نیز آشنایی دارند آیا نتیجه بهتری عایدش نمی‌شد؟

قرار بود باشگاه‌ها در جذب بازیکنان خارجی کیفیت را به کمیت ترجیح دهند اما در باشگاه استقلال ظاهراً طور دیگری عمل شده و کمیت بر کیفیت برتری محسوسی یافته و هیچ عایدی برای این باشگاه به همراه نداشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.