تحولات لبنان و فلسطین

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در برنامه هفتم و همچنین در بودجه سنواتی برای توسعه امر ورزش همگانی اعتبارات ویژه دارد و به صورت خاص سهم ویژه ای از مالیات و عوارض بر سیگار را برای توسعه ورزش همگانی در نظر گرفته است.

نگاه ویژه مجلس شورای اسلامی به توسعه ورزش‌های همگانی

به گزارش قدس خراسان به نقل از ستاد خبری «هفتمین نمایشگاه تخصصی ورزش و تجهیزات ورزشی» و «ششمین نمایشگاه تخصصی مادر، کودک، نوجوان، سیسمونی و اسباب بازی» و «پنجمین نمایشگاه تخصصی قهوه، چای، مواد اولیه و ماشین آلات» در مشهد " سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، " اظهار کرد: در حوزه مالیات بر ارزش افزوده که  در حال حاضر  همه مردم ۱۰ درصد مالیات ارزش افزوده را می‌پردازند در واقع یعنی ۲۷ درصد از یک صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداختی آن ها صرف توسعه امر ورزش می شود.

وی با بیان آن که این بودجه بین ورزش همگانی وقهرمانی تقسیم می شود، توضیح داد: اعتبارات خاصی از سهم پیوست اجتماعی امسال درنظر گرفته شده است که  از یک درصد اعتبارات شرکت‌ها اعم از شرکت‌های دولتی و خصولتی و همچنین سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های بزرگ مانند حوزه فولاد و پتروشیمی این تامین اعتبار دیده شده است که یک درصد آن اعتباری بالغ بر ۳۶ همت است  که سهمی از آن نیز برای ورزش در نظر گرفته شده است.

قاضی زاده ضمن اعلام‌گام های رسمی و قانونی مجلس برای امر ورزش افزود: این اعتبار برای هزینه های ورزش همگانی و قهرمانی انجام می شود ودر حوزه ورزش همگانی، تلاش داریم تا آموزش و پرورش را به ترویج ورزش همگانی در سطح نوجوانان و دانش‌آموزان ملزم کنیم.

 وی خاطر نشان کرد:از سوی دیگر، یک جنبه مهم از ورزش‌های همگانی نیز فراتر از سطح مدارس و در سطح جامعه رقم می‌خورد یعنی همین فعالیتی که شهرداری مشهد سال‌هاست توفیقات چشمگیر در آن داشته و ۱۷۰ پایگاه ورزشی را برای مردمی‌سازی امر ورزش در سطح شهر برپا کرده است.

 نماینده مردم سرخس وفریمان درمجلس شورای اسلامی توضیح داد: فعال سازی و مردمی بودن ورزش بسیار مهم است اگرچه بخشی از آن تجاری بودن ورزش است که افراد  علاقمند می توانند در ساعات مختلف به اماکن ورزشی با پرداخت هزینه به ورزش بپردازند.

 قاضی زاده یادآور شد : توسعه ورزش برای خانواده ها و بانوان نیز مهم است و امیدواریم در همه گروه های مختلف سنی، مردم بتوانند از امکانات ورزشی استفاده کنند.

 عضو کمیسیون اجتماعی  مجلس شورای اسلامی درخصوص هفتمین نمایشگاه تخصصی ورزش و تجهیزات ورزشی مشهد بیان کرد: بخشی از این نمایشگاه که به همت مدیریت شهری مشهد درحال برگزاری است، عرضه تجهیزات و وسایل ورزشی است که امروزه در دنیا تجهیزات ورزشی توسعه زیادی پیدا کرده است که می توان از این امکانات مختلف، برای حوزه های عمومی و یا فردی حوزه ورزش بهره برد.
 قاصی زاده با اشاره به تولید چمن مصنوعی در کشور اظهار داشت : در حوزه عمومی ورزش  می توان به چمن مصنوعی اشاره داشت که حدود چهار سال است در کشور مان به جد شبکه تولید چمن مصنوعی توسعه یافته است  .

 وی یادآور شد: در بحث ورزش‌های فردی یا ورزش‌هایی است که می‌شود  درمحیط هایی چون؛ خانه، کار، مدرسه و حتی محیط‌های خاص‌تر آن را انجام داد که نیازمند تجهیزات مختص آن  هستیم.
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از زحمات مدیریت شهری مشهد در خصوص فعالیت های ورزشی، تصریح کرد: بحث توسعه تجهیزات ورزشی از اولویت هاست و از این رو در نمایشگاه ها شرکت‌ها  و بخش خصوصی به عرضه کالاهای خودشان می پردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.