تحولات لبنان و فلسطین

رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه سینمای کودکان و نوجوانان می‌تواند با جذب حمایت‌های بیشتر به یک صنعت پویا و موفق در کشور و عرصه‌های بین‌المللی تبدیل شود، گفت: ماموریت مهم سازمان سینمایی توجه به سینمای کودکان و نوجوانان است.

رئیس سازمان سینمایی کشور:ماموریت مهم سازمان سینمایی توجه به سینمای کودکان و نوجوانان است

محمد خزاعی روز پنجشنبه با تاکید بر اهمیت این رویداد در رونق سینمای کودک و نوجوان، اظهار داشت: در جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان فرصتی فراهم شد تا فیلمسازان جوان و مستعد بتوانند با اعتماد به نفس بیشتری وارد این بخش از صنعت سینما شوند و در نتیجه شاهد تولید آثار بیشتری در این حوزه باشیم.

وی با بیان اینکه این جشنواره نقش بسزایی در ایجاد انگیزه برای فیلمسازان و تهیه‌کنندگان داشته است، افزود: رشد تولیدات سینمایی در این حوزه نتیجه‌ توجه بیشتر به نیازها و علایق مخاطبان کودک و نوجوان است.

خزائی، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را یکی از عوامل کلیدی در پیشرفت این حوزه دانست و تاکید کرد: توجه به سینمای کودکان و نوجوانان نباید محدود به جشنواره‌ها باشد بلکه باید در طول سال با حمایت از تولید و اکران فیلم‌های این حوزه زمینه‌های لازم برای رشد و شکوفایی استعدادهای جوان در این بخش فراهم شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: تاکنون موفقیت‌های چشمگیری در تولیدات سینمای کودکان و نوجوانان حاصل شده است. برخی از این تولیدات علاوه بر نمایش داخلی، توانسته‌اند به بازارهای بین‌المللی راه پیدا کنند و جایگاه سینمای کودک ایران را در سطح جهانی تقویت کنند.

خرائی بر اهمیت مشارکت همه‌جانبه نهادهای دولتی، خصوصی و سرمایه‌گذاران در توسعه سینمای کودک تاکید کرد و اظهار داشت: افزایش قابل توجه تعداد پروانه‌های ساخت و نمایش در این حوزه نشان‌دهنده رشد کمی و کیفی تولیدات است.

وی با توجه به اهمیت همکاری میان سازمان سینمایی و وزارت آموزش و پرورش به برنامه‌ای تحت عنوان «زنگ سینما» اشاره کرد و افزود: این برنامه با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با سینما و جذب آن‌ها به عنوان مخاطبان سینمای کودک اجرا شده است.

خرائی اجرای این طرح را گامی مؤثر برای جذب سرمایه‌گذاران به سینمای کودک دانست و ادامه داد: حضور پررنگ‌تر کودکان و نوجوانان در سینما می‌تواند به افزایش تقاضا و در نتیجه رونق بازار این نوع فیلم‌ها کمک کند.

رئیس سازمان سینمایی کشور، همچنین به برنامه‌ریزی برای اکران منظم و هدفمند فیلم‌های کودک و نوجوان اشاره کرد و از فیلم‌های موفقی چون «ببعی قهرمان» و پروژه در حال تولید «پسر دلفینی۲» به عنوان نمونه‌هایی یاد کرد که قرار است در آینده اکران شوند.

خزاعی با توجه به اهمیت مضامین اخلاقی و آموزنده در فیلم‌های جشنواره تاکید کرد: فیلم‌هایی که در جشنواره اصفهان به نمایش در می‌آیند، باید حاوی پیام‌های مثبت و تربیتی برای مخاطبان کودک و نوجوان باشند.

وی یکی از دلایل استقبال گسترده مردم از این جشنواره را توجه به محتوای آموزنده فیلم‌عنوان کرد و گفت: جشنواره سی و ششم از نظر تعداد تماشاگران و میزان استقبال مردمی رکورد جدیدی را به ثبت رساند و این رویداد را به موفق‌ترین جشنواره کودکان و نوجوانان در تاریخ سینمای ایران تبدیل کرده است.

خزائی با توجه به رشد قابل توجه صنعت پویانمایی در ایران نیز اظهار داشت: در سال‌های اخیر تولیدات انیمیشن در ایران با کیفیت بالایی همراه بوده و برخی از این آثار موفق شده‌اند به بازارهای جهانی راه یابند. این دستاوردها نتیجه سرمایه‌گذاری در حوزه پویانمایی و همکاری سازندگان با استودیوهای بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه تولیدات جدیدی برای کودکان و نوجوانان به زودی به نمایش در می آید، ابراز امیدواری کرد آثار بیشتری از سینمای کودکان و نوجوانان ایران بتوانند در عرصه جهانی مطرح شوند.

سی وششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ۱۴ تا ۱۹ مهر به دبیری مجید زین‌العابدین در شهر اصفهان در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.