تحولات لبنان و فلسطین

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران- اسکودا – گفت: همکاری حرفه‌ای وکیل با ضابطین، ضامن حقوق و آزادی‌های شهروندی است.

همکاری حرفه‌ای وکیل با ضابطین، ضامن حقوق و آزادی‌های شهروندی است

جعفر کوشا، با تبریک هفته گرامیداشت فراجا و یاد کرد ۱۳ هزار شهید این مجموعه خدوم، پلیس را مظهر آرامش و نظم عمومی دانسته و اقتدار پلیس را مرهون التزام به حکومت قانون و صیانت از حقوق شهروندی قلمداد و خواستار ارتقای سطح تعامل پلیس با کانون‌های وکلای سراسر کشور به منظور ارتقای شاخص دسترسی به عدالت انتظامی و قضائی، تحقق پذیری حکومت قانون و برخورداری از حقوق شهروندی شد.

وی با اشاره به تنوع و پیچیدگی جرایم و ناترازی‌های اجتماعی در برهه کنونی، بر ضرورت ارتقای سطح علمی پلیس و تخصص ‌محوری روزآمد ضابطین تأکید کرده و اظهار داشت: باید با اهتمام در به روز رسانی پلیس و حمایت علمی از پلیس، در مسیر تضمین امنیت شهروندان همت گمارد.

او با بیان اینکه نقطه اشتراک پلیس و وکیل، عدالت قضائی است، تصریح کرد: پلیس مقوم اجرای عدالت و وکیل موید کشف حقیقت و حمایت از حق دفاع برای آحاد شهروندان است و هر دو رکن ضابط و وکیل، کارافزار دستگاه قضا در تحقق‌پذیری دادرسی منصفانه و عدالت قضائی و حمایت از حق‌ها و آزادی‌ها هستند.

کوشا با بیان اینکه هم پلیس و هم کانون وکلا سازمان تخصصی خارج از دادگستری، اما بازیگران دخیل در ساختن تصویر عدالت قضائی هستند، اظهار داشت: از یک طرف پلیس تمشیت روند تجسس، تحقیقات و تعقیب را برعهده داشته و به عنوان ضابط تخصصی تحت نظامات قانونی عمل می‌کند و از طرف دیگر وکیل چراغی برای کشف حقیقت افروخته و روشنگر بستری است که در قله آن عدالت قضائی باید متجلی شود. وکیل مستقل و پلیس ذیل حکمروایی، دو نقش از دو زاویه، اما در خدمت عدالت قضائی و تأمین امنیت شهروندی هستند و تعامل حرفه‌ای و گسترده این دو رکن، چهره عدالت، امنیت و نظم را خواستنی‌تر، موجه‌تر و شهروند مدارتر می‌سازد.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.