تحولات لبنان و فلسطین

مدیر اجرایی انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران درباره وضعیت اسکان معلولان می‌گوید: علی‌رغم تبلیغات بسیار گسترده در خصوص خانه‌دار شدن خانواده‌های دارای دو عضو معلول و بیشتر،‌ هنوز بسیاری از خانواده‌های دارای دو معلول فاقد مسکن هستند.

ابراز نگرانی انجمن جامعه معلولان نسبت به وضعیت «مسکن‌» این قشر

علی‌همت محمودنژاد در نشست پایانی اردوی فرهنگی ـ تفریحی انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران که امروز (۲۲ مهر) با حضور ۳۰۰ نفر از معلولان در تنکابن پایان یافت، اظهار کرد: موضوع مسکن یکی از پرچالش‌ترین مسائل خانواده‌های دارای معلولیت است.

وی افزود: علی‌رغم تبلیغات بسیار گسترده در خصوص خانه‌دار شدن خانواده‌های دارای دو عضو معلول و بیشتر،‌ هنوز بسیاری از خانواده‌های دارای دو معلول فاقد مسکن هستند. همچنین وضعیت بسیاری از معلولان در مسکن ملی نیز نامشخص است.

مدیر اجرایی انجمن دفاع ازحقوق معلولان ایران همچنین با اشاره به عدم اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ادامه داد: اجرای این ماده عین حق مسلم معلولان و امید است دولت چهاردهم با تکیه بر مانیفست انتخاباتی رئیس جمهور در این خصوص گام‌های موثری بردارد.

محمودنژاد همچنین با ابراز نگرانی از عدم برگزاری جلسات ستاد ملی مناسب‌ سازی کشور پس از ۱۰ ماه، این موضوع را یک گناه نابخشودنی دانست و از رئیس جدید سازمان بهزیستی و وزیر کشور خواست در کمترین زمان ممکن نسبت به برگزاری جلسات ستاد مناسب‌سازی اقدام کنند.

وی در ادامه از برگزاری جشن ازدواج معلولان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و نسبت به عدم رشد حق معیشت و حق پرستاری متناسب‌ با تورم گلایه کرد و از وزیر رفاه خواست تا به مسائل معلولان شخصا ورود کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.