تحولات لبنان و فلسطین

مدیر پایانه مرزی نوردوز گفت: میانگین تردد شش ماهه ۱۵۰۰ نفر مسافر در پایانه مرزی می باشد

تردد ۱۵۰۰ نفرمسافر روزانه از مرز زمینی نوردوز

محمد بایبوردی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: پایانه مرزی نوردوز تنها مرز زمینی رسمی بین ایران و ارمنستان می باشد که فعالیت های مرزی آن به صورت شبانه روزی است.

مدیر پایانه مرزی نوردوز افزود: این مرز صادرات محور است و اکثراً محصولات تولیدی کارخانجات استان آذربایجان شرقی از این مرز صادر می‌شوند و می تواند به رشد اقتصادی منطقه کمک کند.

وی ادامه داد:استارت واحداث پایانه مرزی نوردوز در سال ۸۳ برای تردد میانگین ۱۲۰ دستگاه احداث شده بود، اما هم‌اکنون حجم تردد بیش از چهار برابر شده است.

بایبوردی تصریح کرد: فلسفه وجود و ایجاد پایانه‌های مرزی کشور در سال ۷۵ ساماندهی و پایانه مرزی به وزارت راه و شهرسازی موکول گشت و در امتداد این ساماندهی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور که زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی می‌باشد بر عهده گرفت.

وی اضافه کرد : بعد از ساماندهی زیرساخته‌های بسیار مهمی در پایانه‌های مرزی کشور صورت گرفته است.

بایبوردی با اعلام اینکه پایانه مرزی نوردوز در حوزه مسافر و کالا فعالیت می‌کند، اظهار داشت: با فعال‌سازی این کریدور به سمت اروپا، کالاها در سریع ترین زمان به اروپا منتقل شوند.

وی گفت: این مرز صادرات محور است و کالاهایی از جمله مصالح ساختمانی، محصولات پتروشیمی و سوخت از این مرز صادر می شوند.

مدیر پایانه مرزی نوردوز در پایان گفت: این پایانه مجهز به سیستم‌های کنترلی مکانیزه، از جمله ایکس‌ری کامیونی، خودرویی و چمدانی و همچنین سگ‌های مواد یاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.