تحولات لبنان و فلسطین

وزیر امور خارجه کشورمان که در ادامه سفرهای منطقه‌ای خود به عمان سفر کرده علاوه بر دیدار با همتای عمانی خود با محمد عبدالسلام رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن دیدار و رایزنی کرد.

دیدار عراقچی با بدر البوسعیدی و محمد عبدالسلام

به گزارش قدس آنلاین، سید عباس عراقچی در ادامه سفرهای فشرده منطقه ای خود  برای رایزنی  در خصوص تحولات منطقه و مقابله با اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به غزه و لبنان از بغداد وارد مسقط پایتخت عمان شد و با بدر البوسعیدی همتای عمانی خود دیدار و رایزنی کرد. 

طرفین در این دیدار با ابراز خرسندی از استحکام و پایداری روابط دیرینه و دوستانه دو ملت، بر عزم دو کشور برای تقویت و توسعه مناسبات در همه حوزه‌ ها تاکید کردند.

طرفین با بررسی آخرین تحولات منطقه بویژه شرایط خطرناک ناشی از جنایت‌ها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، بر ضرورت اقدام عاجل بین‌المللی برای توقف نسل کشی و تجاوز نظامی اسرائیل تاکید کردند.

دو وزیر همچنین بر تشدید تماس ها با دیگر طرف های منطقه‌ای و بین‌المللی جهت حفاظت از ثبات و امنیت منطقه و جلوگیری از گسترش ناامنی و جنگ توافق نمودند.

به گزارش کانال وزیر امور خارجه در تلگرام، سید عباس عراقچی در این سفر با محمد عبدالسلام  سخنگوی و رئیس هیات مذاکره‌ کننده دولت نجات ملی یمن  نیز دیدار و گفتگو کرد.

دولت عمان  به طور سنتی نقش پر رنگی در رایزنی‌ها و مذاکرات غیر مستقیم جمهوری اسلامی ایران و آمریکا در مقاطع حساس و بزنگاه‌ها داشته و در شرایط امروز که منطقه به گفته وزیر امور خارجه کشورمان در آستانه وقوع یک جنگ تمام عیار قرار دارد،می‌تواند نقش مهمی در ارسال پیام برای واشنگتن ایفا کند.

دولت نجات ملی یمن هم در ماه‌های گذشته یکی از نقش‌آفرینان موثر در تغییر معادلات نظامی و امنیتی منطقه در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان بوده و با حملات موشکی و پهپادی خود به عمق اسرائیل و مسدود کردن تنگه باب المندب بر روی کشتی‌های عازم سرزمین های اشغالی فشار زیادی را بر آن وارد آورده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.