تحولات لبنان و فلسطین

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه گفت: به منظور ارتقای سطح دانش قضات با بهره مندی از ظرفیت دانشگاه علوم قضایی مقرر شد کارگروهی تشکیل شود.

تشکیل کارگروه ظرفیت‌ شناسی علوم قضایی برای ارتقای دانش قضات

نشست هم اندیشی بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاه علوم قضائی در ارتقای دانش قضایی قضات و کارآموزان با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه، رئیس دانشگاه علوم قضایی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، معاون رئیس حفاظت و اطلاعات، معاون حقوقی و امور مجلس و دادستان انتظامی قضات، مدیرکل آموزش و مدیرکل حوزه معاونت برگزار شد.

محمد باقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به فرامین رهبر معظم انقلاب در راستای اجرای برنامه‌های سند تحول و تعالی قوه قضائیه و قانون برنامه هفتم توسعه و تأکیدات معاون اول قوه قضائیه بر ضرورت پیگیری سریع و دقیق بیانات معظم له عنوان کرد: پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب با مسئولان و مدیران دستگاه قضایی در هفته قوه قضائیه مبنی بر اینکه:« یکی از کارهایی که به نظر من لازم است در قوه قضائیه انجام بگیرد، ارتقا دانش قضات است. در قوه قضائیه به حمدالله قضات فاضل کم نداریم، لکن قوه وسیع است. همه‌ قضات بایستی از لحاظ دانش قضایی ارتقا پیدا کنند. من شنیده‌ام دانشگاه علوم قضایی ظرفیّت خوبی در این زمینه دارد؛ از این ظرفیّت حدّاکثرِ استفاده شود. ارتقای دانش قضایی؛ اگر این طور شد، بسیاری از مشکلات کم خواهد شد؛ یعنی تسلّط بر دانش قضایی موجب می‌شود که پرونده، هم متین‌تر رسیدگی شود، هم سریع‌تر رسیدگی شود.» مقرر شد کارگروهی متشکل از اعضا حاضر در جلسه به منظور آسیب شناسی وضعیت علمی و آموزشی قضات و اتخاذ تدابیر و راهکارهای لازم به منظور ارتقای سطح دانش قضات با بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاه علوم قضایی تشکیل شود تا با برقراری ارتباط عمیق و منطقی میان دانشگاه و بهره‌مندان از ظرفیت دانش قضایی بر ریل حرکت و مدیریت عالی قوه قضائیه بستری فراهم شود تا بیش از پیش شاهد رضایت روزافزون مردم عزیز کشورمان در امر عدالت محوری باشیم.

الفت گفت: دانشگاه علوم قضایی بر سه رکن سند تحول، هیئت امنا (با هدف مرتفع کردن نیاز و تقویت دستگاه قضا و تأمین نیروی ویژه امر قضا) و تصمیم سازی معاونت منابع انسانی قوه قضائیه استوار است. دانشگاه علوم قضایی همانند سایر بخش‌های قضایی خود را به اجرای احکام سند تحول مکلف می‌داند.

وی اذعان کرد: در بررسی آسیب شناسی دانشگاه علوم قضایی باید منبع دستور کار، تکالیف تولیدی و نقطه اتکا مدیران دانشگاه در فعالیت‌ها مشخص شود تا بهترین برون داد از فعالیت‌ها حاصل و برای موتور پیشران دانشگاه علوم قضایی ریل گذاری شود.

الفت افزود: از آنجا که ظرفیت بالقوه دانشگاه با بستر سازی، ظرفیت شناسی، توسعه از حیث سخت افزاری و نرم افزاری و جذب هیئت علمی مورد نظر دستگاه قضا شکوفا خواهد شد لذا دانشگاه با هدف آموزش مقطع محور، پذیرش دانشجو و اعطای مدرک تحصیلی در مقاطع مختلف و طراحی رشته‌های متناسب و مورد نیاز و فراخوان جذب در همان کد رشته‌ها با بیشترین ظرفیت سهم بسزایی در ارتقا سطح علمی قضات و تقویت انگیزه کاری خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.