تحولات لبنان و فلسطین

پیکر سردار رشید و اندیشمند سرلشکر پاسدار شهید عباس نیلفروشان مستشار عالی جمهوری اسلامی ایران در لبنان پس تشییع در کربلای معلی در حرم مطهر ابوالفضل العباس (ع) و سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) طواف داده شد.

تشییع پیکر شهید نیلفروشان در کربلای معلی

پیکر مطهر شهید نیلفروشان پس از انتقال از لبنان به عراق، شامگاه دوشنبه وارد کربلای معلی شد.

پیکر این شهید سرافراز با حضور اقشار مختلف مردم عراق، گروه‌های مقامت اسلامی و نمایندگان گروه‌های سیاسی عراق از محل استانداری کربلا تا بین الحرمین امام حسین (ع) تشییع شد.

جمعیت انبوع تشییع کنندگان حدفاصل دو کیلومتری استانداری کربلا تا بین الحرمین حسینی (ع) را در فضایی از حزن و اندوه پیکر شهید سرافراز جبهه مقاموت شهید نیلفروشان مستشار عالی ایران در لبنان را مشایعت کردند.

حضور پرشور نمایندگان از تمامی اقشار مردمی عراق و جوانان و نوجوانان کربلا از جمله نصیف الخطایی استاندار کربلا و ابوفدک الحمداوی معاون حشد الشعبی عراق در تشییع پیکر سردار ایرانی شهید نیلفروشان، همراهی و قدردانی آنها از شهدای راه قدس و رزمندگان جبهه مقاومت در برابر ددمنشی‌های رژیم صهیونیستی را به نمایش در آورده است.

ده‌ها تن از جوانان و نیروهای مقاومت اسلامی عراق ساعت‌ها در انتظار ورود پیکر مطهر شهید نیلفروشان بودند.

تشییع کنندگان پیکر شهید سرافراز جبهه مقاموت شهید نیلفروشان در بین الحرمین امام حسین (ع) که خانواده این شهید بزرگوار نیز در این مراسم حضور داشتند، پرچم‌های حزب الله لبنان و گروه‌های مقاومت اسلامی عراق و تصاویر شهید سید حسن نصرالله را به همراه دارند.

نماز به امامت عبدالمهدی الکربلائی متولی شرعی عتبه حسینی و نماینده آیت الله سید علی سیستانی در صحن حسینی برگزار شد.

پیکر این شهید والامقام جبهه مقاومت برای طواف در حرم مطهر امیر المومنین (ع) پس از کربلا به نجف اشرف انتقال داده می‌شود.

پیکر این شهید سرافزار روز پنجشنبه ۲۶ مهر ماه در اصفهان به خاک سپرده خواهد شد.

رژیم صهیونیستی در تجاوزی آشکار علیه حاکمیت و تمامیت سرزمینی لبنان و در یک جنایت فاحش جنگی در روز ۶ مهرماه ۱۴۰۳ با حملات وحشیانه به منطقه ضاحیه بیروت، عالم مجاهد سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی حزب الله، سردار نیلفروشان مستشار عالی نظامی جمهوری اسلامی ایران در بیروت و جمعی از همراهان آنان را ترور کرد و به شهادت رساند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.