تحولات لبنان و فلسطین

استاندار خراسان رضوی در یادداشتی محور فعالیت‌های خود در این استان را اعلام و تاکید کرد: مردم سرمایه اصلی نظام و کشور هستند و تمام تلاش‌ها، باید در مسیر منفعت و منافع مردم انجام شود.

استاندار خراسان‌رضوی: تمام تلاش‌ها باید در مسیر منفعت مردم باشد

غلامحسین مظفری روز سه‌شنبه محور اول و اصلی کاری خود را پاکدستی، جدّیت، صداقت، مردم داری و در کنار مردم بودن معرفی کرد.

وی ادامه داد: لازم است مدیریت چابک، هوشمندانه، داده و دانش محور، شفاف و پاسخگو برای ستاد استانداری، سازمان‌ها و نهادها به کار گرفته شود، این موضوع به قدری مهم است که می‌تواند جایگاه  خراسان رضوی را به عنوان یک استان توسعه‌گرا تثبیت کند.

استاندار خراسان رضوی افزود: در این راه تعامل با نخبگان و اندیشه ورزان به صورت نظام‌مند و ساختارمند با مشارکت تمام افراد و گروه‌های متخصص با محوریت جوانان یک منبع و راهبرد ارزشمند است.

وی محور دوم فعالیت‌های خود را ارتقای زیرساخت‌های توسعه استان با حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی ذکر و بیان کرد: وظیفه حاکمیت و دولت تامین زیرساخت‌ها برای استفاده بخش‌های عمومی و خصوصی در مسیر توسعه است.

سیاست باید به اقتصاد یارانه بدهد نه برعکس

مظفری توسعه بزرگراه‌ها، گسترش خطوط ریلی، قطار سریع السیر، افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و هواپیماها اشاره کرد و افزود: اولویت دادن به نگاه اقتصادی به جای نگاه سیاسی و تاکید بر نگاه توسعه‌ای مورد توجه است؛ سیاست باید به اقتصاد یارانه بدهد نه برعکس و ما باید این نگاه را در استان تقویت کنیم.

وی یک اقدام کلیدی برای رسیدن به توسعه را تغییر نگرش دانست و بیان کرد: تغییر نگاه هزینه‌ای به سمت نگاه درآمدی باید انجام شود و نباید به عنوان یک تنخواه‌دار و تنخواه گردان باشیم، بلکه باید با استفاده از بودجه و نگاه درآمدی و ایجاد صندوق‌های توسعه‌ای، استان را به سمت توسعه پایدار هدایت کنیم.

استاندار خراسان رضوی محور کاری خود را اهمیت بخشی به سهم بخش خصوصی در اقتصاد استان برشمرد و آن را اولویت برنامه‌های خود دانست.

وی تلاش برای ایجاد فضای وفاق و همدلی در مسیر رفع مسائل و مشکلات مردم و توسعه استان را محور سوم اهداف خود دانست و افزود: تجربه های گذشته نشان داده است که گروه گرایی، نگاه جناحی و خالص سازی نه تنها نتیجه‌ای نمی دهد، بلکه خساراتی نیز به بار آورده است.

مظفری بر تشکیل اتاق‌های فکر تخصصی در حوزه‌های مختلف با مشارکت دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی و مشارکت جدّی اندیشمندان و دانشگاهیان تاکید و بیان کرد: در این صورت تصمیم گیری‌ها و خروجی‌ها، سنجیده و قابل اجرا خواهد بود.

وی بر تشکیل پارلمان زنان به عنوان زمینه ساز مشارکت بیشتر بانوان در استان تاکید و اظهار کرد: در این صورت بخش بسیار مهم و تخصصی ویژه‌ای به کمک مدیریت استان خواهد آمد.

استاندار در بخش دیگری از یادداشت خود به تشکیل مجمع های مشورتی استانداران، معاونان استاندار، مجمع فرمانداران و نمایندگان مردم خراسان در ادوار گذشته اشاره و بیان کرد: ایجاد همه این تشکل‌های مشورتی می‌تواند پتانسیل و زیربنای اصلی توسعه استان را ایجاد کرده، شتاب داده و مستحکم کند.

وی از همه مردم استان خراسان خواست تا به عنوان پرچم دار تمدن اصیل ایرانی اسلامی در سایه امام مهربانی‌ها، با همدلی و مشارکت برای ساختن آینده فرزندان خویش در میدان سازندگی استان و کشور حضور یافته و مشارکت کنند.

مظفری افزود: وظیفه خود می دانم از حضور همه دوستان و عزیزان مهمان و مدعو در مراسم تکریم و معارفه و همچنین در این ایام که با ارسال و چاپ پیام های محبت آمیز و ارسال گل و هدایا، مراتب لطف و محبت خود را به اینجانب ابراز داشته اند، صمیمانه قدردانی نموده و بدینوسیله استدعا دارم، هزینه مربوط به اینگونه موارد را صرف امور عام المنفعه کنید.

مظفری متولد سال ۱۳۴۷ در روستای "مظفرآباد" شهرستان نیشابور است که به عنوان یک چهره اصلاح‌طلب و مدیری اقتصادی و سیاسی شناخته می‌شود.

وی دانش‌آموخته دکترای مدیریت توسعه است که در سال‌های۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹ و همچنین سال های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵، معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور بوده است و در حدفاصل این ۲ مقطع از سال ۸۳ تا ۸۷ نماینده شهرستان نیشابور در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی بوده است.

مظفری از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ مدیر عاملی بانک شهر را بر عهده داشت و از سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ نیز مدیرعامل منطقه آزاد کیش بود و فعالیت در سازمان اقتصادی کوثر و عضویت در هیات مدیره بانک شهر از دیگر سوابق اقتصادی این مدیر پرکار در سال های پیش است.

پیش از مظفری، یعقوبعلی نظری، فرمانده اسبق سپاه امام رضا(ع)، سکان استانداری خراسان رضوی در دولت سیزدهم را در دست داشت.

خراسان رضوی با حدود هفت میلیون نفر جمعیت، ۳۴ شهرستان، ۹۰ شهر و نزدیک به ۲ هزار و ۶۰۰ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.