تحولات لبنان و فلسطین

ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در دیدار با هیأتی از کمیته امور نظامی مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: برقراری آتش بس در نوار غزه، برای دستیابی به آرامش همه جانبه در منطقه ضروری است.

پادشاه اردن: آتش بس در غزه برای دستیابی به آرامش همه جانبه در منطقه ضروری است

ملک عبدالله در این دیدار که با حضور ولیعهد این کشور برگزار شد درباره تحولات کنونی منطقه، گفتگو و تبادل نظر کرد.

پادشاه اردن با تاکید بر مخالفت قاطع کشورش با آواره کردن فلسطینی‌ها در کرانه باختری و نوار غزه تاکید کرد: برقراری آتش بس در نوار غزه، برای دستیابی به آرامش همه جانبه در منطقه ضروری است.

ملک عبدالله با اشاره به اهمیت تقویت و افزایش کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و تضمین ارسال آنها به همه روش‌های ممکن، جلوگیری از وقوع بیشتر فاجعه انسانی در این منطقه را ضروری دانست.

پادشاه اردن همچنین درباره خطر تجاوز و حملات مکرر صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها در کرانه باختری و توهین به مقدسات مسلمانان و مسیحیان در بیت المقدس هشدار داد.

ملک عبدالله دوم بر افزایش تلاش‌های بین‌المللی با هدف توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان و احترام به حاکمیت، امنیت و ثبات این کشور تاکید کرد.

با گذشت بیش از یک سال از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند.

حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی باعث شهادت بیش از ۴۲ هزار نفر، آوارگی بخش عمده ای از اهالی این باریکه و تخریب کامل زیرساخت‌های شهری، حمل و نقل، بهداشت و آموزش آن شده است.

رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنین با بستن کامل گذرگاههای مرزی نوار غزه، از ارسال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه جلوگیری می‌کند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد. این رژیم همچنین مناطقی را در داخل خاک سوریه نیز بمباران کرده است.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، این حملات تا بدین لحظه صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.