تحولات لبنان و فلسطین

ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی در کرمان که از سال ۹۴ تاکنون دو بار کلنگ‌زنی ناموفق داشته طبق آخرین اظهارات مسئولان درمانی کرمان وارد فاز اجرایی شده و گودبرداری آن در محل بیمارستان شفای قبلی و با نام شهید سلیمانی در حال انجام است.

پس از دو بار کلنگ‌زنی ناموفق در کرمان اتفاق افتاد / ساخت بیمارستان شهید سلیمانی این بار با سرمایه‌گذاری خارجی‌ها
 نکته قابل توجه این است که ظرفیت این بیمارستان ۳۰۰ تختخواب نیز افزایش پیدا کرده و با مشارکت چینی‌ها از طریق فاینانس در ۱۲ طبقه در شهر کرمان ساخته می‌شود، این در حالی است که بهمن سال گذشته قرار بود این بیمارستان توسط قرارگاه خاتم(ص) ساخته شود.مرداد سال گذشته بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی با ۷۰۰ تختخواب جانشین بیمارستان شفای کرمان خواهد شد و مناقصه ساخت آن به ‌زودی برگزار می‌شود و در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.
مهدی احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه کرمان پذیرای تعداد زیادی بیمار از جنوب شرق کشور از جمله سیستان و بلوچستان و هرمزگان است، تصریح کرد: از این رو در راستای عدالت بهداشتی و درمانی در استان کرمان تلاش می‌کنیم مردم در سراسر استان از خدمات درمانی خوب و باکیفیت بهره‌مند شوند.

کلنگ‌زنی در دهه فجر ۱۴۰۲
بهمن سال ۱۴۰۲ و در آغازین روز دهه فجر به مناسبت چهل ‌و ‌پنجمین فجر انقلاب اسلامی با حضور مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، معاون وقت رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی شهید سلیمانی در استان کرمان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
محمدرضا رحمانی، مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در این مراسم عنوان می‌کند: ساخت بیمارستان شهید سلیمانی از جمله ۱۵ بیمارستانی است که در دستور ساخت در کشور داریم.
وی ادامه می‌دهد: امروز در کرمان بیمارستان ۷۰۰تختخوابی کلنگ خورد که اتفاق خوبی است و با حمایت‌های مسئولان استانی و ریاست علوم پزشکی استان کرمان از محل منابع تأمین شده در اسرع وقت مثل مابقی پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی در پایان توضیح می‌دهد: ساخت این بیمارستان توسط تیم حرفه‌ای این قرارگاه در بازه زمانی چهار ساله و با اشتغال مستقیم ۵۰۰ نفر انجام می‌شود.

استفاده از منابع مولدسازی 
رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این مراسم کلنگ ساخت پروژه بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان شفا با نام «شهید سلیمانی» را به زمین می‌زند و تصریح می‌کند: این پروژه با برآورد اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال در پنج سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
داود منظور ادامه می‌دهد: قرار است بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی شفا با نام شهید سلیمانی در متراژ ۷۲ هزار مترمربع و در ۱۲ طبقه ساخته شود.
وی ادامه می‌دهد: برای ساخت این پروژه از منابع مولدسازی دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان استفاده می‌شود و دولت در مراحل بعدی برای تجهیز آن کمک می‌کند.

چینی‌ها دست به کار شدند 
حال اما رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرده است این بیمارستان توسط چینی‌ها ساخته خواهد شد. 
مهدی احمدی‌نژاد می‌افزاید: این پروژه از سال ۹۴ تاکنون دو بار کلنگ‌زنی ناموفق داشته، اما سرانجام با پیگیری‌های فراوان وارد فاز اجرایی شد و گودبرداری در محل فعلی بیمارستان شفا انجام شده و اسکلت آن در حال ساخت است.
او مبلغ فاینانس صورت گرفته با چینی‌ها را ۳۷۵ میلیون دلار ذکر کرده و عنوان می‌کند: موافقت معاون اول رئیس جمهور در این خصوص صورت گرفته و منتظر تصویب نهایی در شورای عالی اقتصاد هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه طرح اولیه این بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی بوده است و سپس به هزار تخت ارتقا یافته، ادامه می‌دهد: مساحت این پروژه ۷۰ هزار مترمربع بوده و برای اتمام مرحله اسکلت هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
همچنین پیش‌بینی شده ساختمان جدید تا سال ۱۴۰۷ به پایان برسد و برای ساخت آن ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
او میزان کمبود تخت‌های بیمارستانی را در استان کرمان هزار تخت عنوان و بیان می‌کند: طرح‌های جدید ساخت بیمارستان در شهرهای تابعه این دانشگاه شامل بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی فاطمه الزهرا(س)۲، بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی بنیاد مستضعفان در منطقه هفت باغ، بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی آرمین، بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی پارس و بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی روان‌پزشکی کرمان در دست اقدام است. 
احمدی‌نژاد همچنین از صدور مجوز اضافه شدن ۱۵۰ تخت به بیمارستان سیدالشهدا(ع) کرمان و نیز ارتقای تخت‌های بیمارستان افضلی‌پور از ۴۵۰ به ۶۰۰ تخت پس از بازسازی خبر داده است.

ضعف زیرساختی دانشگاه علوم پزشکی کرمان 
احمدی‌نژاد در ادامه بیان می‌کند: متأسفانه زیرساخت‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان با وجود اینکه جزو دانشگاه‌های تیپ یک کشور بوده و همچنین با توجه به اینکه کرمان یک استان خاص و حادثه‌خیز است، اما زیرساخت‌های مناسبی ندارد.وی با اشاره به اینکه بودجه دانشگاه علوم پزشکی در مقابل حجم وسیع خدمات، بسیار پایین است و در حوزه نیروی انسانی نیز کمبود وجود دارد که باید رفع شود، خاطرنشان می‌کند: کمبود آمبولانس در استان بسیار مشهود بوده در حالی که کرمان یک استان غنی در حوزه‌های مختلف معدنی است و این عقب‌ماندگی و کمبودها شایسته کرمان نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.