تحولات لبنان و فلسطین

دبیر سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی گفت: امسال با اضافه شدن سه به این جشنواره ، تفاهم‌نامه همکاری با موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس‌رضوی، حوزه هنری خراسان رضوی و یک مجموعه بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان برای حمایت از این رویداد منعقد شد.

سه مجموعه فرهنگی به یاری جشنواره تئاتر خراسان‌رضوی آمدند

رضا عرفانی روز پنجشنبه در آیین رونمایی از پوستر بخش ویژه سی و چهارمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی و انعقاد تفاهم نامه با حوزه هنری، موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و شرکت «نوید پایدار ایرانیان» که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، افزود: این جشنواره مشورتی‌ترین رویداد تئاتری در تاریخ خراسان رضوی است.

وی تصریح کرد: چراکه هیچ یک از برنامه‌ریزی ها بدون مشورت با هیات مدیره و هنرمندان پیشکسوت عرصه تئاتر انجام نمی شود.

دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر رضوان خراسان رضوی اظهار کرد: این جشنواره پوست اندازی برای اهالی تئاتر است، نسل جوانی که امروز در عرصه تئاتر مشهد و خراسان رضوی سخت مشغول فعالیت هستند، وارد گود شده‌اند و باید حضور آنان را در این عرصه بپذیریم، این جشنواره متعلق به فعالان عرصه تئاتر است و جز فعالان و اهالی این هنر هیچ فردی در آن دخالت نمی‌کند.

وی گفت: امسال این جشنواره نسبت به دوره‌های قبل گسترش قابل توجهی یافت و سه بخش کودک، جوان و ویژه به آن اضافه شد و سه مجموعه فرهنگی دولتی و خصوصی وارد همکاری در برگزاری و حمایت از این رویداد شدند.

حضور ۲۲۰ اثر در سی و چهارمین جشنواره تئاتر رضوان

عرفانی اظهار کرد: ۲۲۰ اثر برای سه بخش تئاتر صحنه‌ای، خیابانی و ویژه سی و چهارمین جشنواره تئاتر رضوان خراسان رضوی از سراسر استان ارسال شد که با بهره‌گیری از بهترین افراد در قالب گروه بازبین، بازبینی از ۱۸۶ اثر در بخش های تئاتر صحنه‌ای و تئاتر خیابانی انجام گرفت؛ نتایج این بخش بزودی اعلام خواهد شد.

وی افزود: آثار بخش ویژه سی و چهارمین جشنواره تئاتر رضوان خراسان رضوی در حوزه بازبینی از اول تا ۱۰ آبان ماه در ۱۴ فرهنگ سرای سطح شهر مشهد و مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل آموزش و پرورش و حوزه هنری برای گروه بازبین به نمایش گذاشته می‌شود.

دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر رضوان خراسان رضوی گفت: بخش ویژه این جشنواره شامل عکاسی تئاتر، نمایشنامه نویسی، نمایشنامه خوانی، تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر بخش جوان با استقبال خوبی از سوی هنرمندان همراه بوده و این نخستین بار است که در جشنواره تئاتر رضوان این سبک از اجراها دنبال می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد با سیاست‌گذاری جدیدی که در جشنواره تئاتر رضوان در سال جاری اعمال شده است، این رویداد از نظر کیفی و معرفی هنرمندان جدید دستاورد خوبی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.