تحولات لبنان و فلسطین

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پی ادعای رژیم اسرائیل مبنی بر ترور یحینی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که اکنون فرصتی برای پایان یافتن جنگ غزه و نیز آزادی اسرا بدست آمده است.

حمایت کاخ سفید از ترور و رژیم صهیونیستی

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا که به همراه جو بایدن رئیس جمهور این کشور راهی آلمان است، در هوایپمای ایر فورس وان در جمع خبرنگاران مدعی شد:« مرگ سنوار فرصتی را برای یافتن مسیری در پیشرفت ارائه می دهد که گروگان‌ها را آزاد کند، جنگ را به پایان برساند، و ما را به یک روز پس از جنگ نزدیک کند.»

مشاور امنیت ملی بایدن ادعا کرد: ما معتقدیم در حال حاضر فرصت جدیدی وجود دارد که می خواهیم از آن استفاده کنیم.

سالیوان در پاسخ به این سوال آیا فکر می‌کند با ترور سنوار تا پایان سال آتش‌بس برقرار خواهد شد؟ گفت: «من مدت‌هاست که از پیش‌بینی یا ترسیم جدول زمانی دست کشیده‌ام. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که اکنون فرصتی را می‌بینیم که می‌خواهیم از آن استفاده کنیم تا آزادی گروگان‌ها را تضمین کنیم، و در سریع‌ترین زمان ممکن روی آن کار خواهیم کرد.»

رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه بار دیگر مدعی شد که «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه را ترور کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، ارتش و سازمان امنیت و اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به (شاباک) در بیانیه ای مدعی شدند که السنوار در حملات این رژیم به جنوب غزه ترور شده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی همزمان با انتشار تصاویری مدعی شدند که این تصاویر، پیکر یحیی السنوار است و ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که درحال بررسی "دی ان ای" پیکر یاد شده است که شبیه یحیی السنوار است.

در همین حال، رسانه های رژیم صهیونیستی مدعی شدند که اولین آزمایش "دی ان ای" انجام شد و تایید می کند که یحیی السنوار شهید شده است.

این چهارمین بار است که رژیم اسرائیل مدعی ترور السنوار می شود.جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هنوز به این ادعای رژیم صهیونیستی واکنشی نشان نداده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.