تحولات لبنان و فلسطین

رئیس قوه قضاییه در پیامی در پی شهادت یحیی سنوار از رهبران و مجاهدان بزرگ فلسطینی تاکید کرد: صهیونیست‌های سفاک و غاصب باید بدانند که با ادامه جنایت همزمان با استمرار سکوت مجامع به ظاهر حقوق بشری به پایان راه نزدیک شده‌اند و اضمحلال‌ آنها قطعی است.

پیام رئیس قوه قضاییه در پی شهادت سنوار: اضمحلال‌ صهیونیست‌ها قطعی است

در پیام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای آمده است: رهبر مجاهد و برجسته‌ی فلسطینی جناب آقای یحیی سنوار پس از سال‌ها جهاد و مبارزه‌ی سلحشورانه و مبتکرانه در راه آزادی قدس شریف، به لقاءالله پیوست و طعم گوارای شهادت را که آرزومند آن بود چشید.

رئیس قوه قضاییه افزود: صهیونیست‌های سفاک، طی سالیان متمادی به‌ویژه در یک سال اخیر و پس از ضربه ترمیم‌ناپذیر طوفان‌الاقصی بر پیکره‌ فرسوده رژیم غاصب‌شان، به طور مستمر به دنبال ردی از این شهید والامقام برای ترور او بودند و این مجاهد فی‌سبیل‌الله بارها شجاعانه و متهورانه اعلام داشت که با آغوش باز شهادت در راه خدا و آزادی قدس شریف را می‌پذیرد اما تن به زندگی ذلت‌بار و زیستن در زیر سایه صهیونیست‌های متجاوز نمی‌دهد.

محسنی اژه‌ای اظهار داشت: خداوند این شهید والامقام و این مجاهده نستوه و پرشهامت را با شهدای صدر اسلام محشور کند و بر درجات او بیفزاید.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: صهیونیست‌های سفاک و غاصب نیز باید بدانند که با ادامه جنایت همزمان با استمرار سکوت مجامع به ظاهر حقوق بشری به پایان راه نزدیک شده‌اند و اضمحلال‌ صهیونسیت‌ها قطعی است و این جنون و آدمکشی‌ها و نسل‌کشی‌ها دوایی برای زخم ناسور و هلاک‌کننده‌ عارض شده بر موجودیت نامشروع آنها نخواهد بود.

یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

روز گذشته، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.