تحولات لبنان و فلسطین

همیشه چند قدم جلوتر از سرنوشت است و چند قدم عقب‌تر از نبرد مرگ و زندگی، پایان شیرین آن را در خیال می پروراند. برای پسری که خاستگاهش به کویر می رسد، جنگ‌ها در میانه مخمل سبز هیچ وقت پایان نمی‌یابند.

مسعود ریگی تفنگدار سرخ ها در گفت‌وگو با قدس: باید زبان محرومان و مظلومان باشیم

به گزارش قدس آنلاین،مسعود ریگی هافبک جنگاوری که حالا به رقص محبوب سه رنگ در کارزار آن سوی خلیج همیشه فارس می‌اندیشد، قانون جاذبه را در جیب‌هاش پنهان کرده تا در جدال با ستاره‌های السد ثانیه‌ای به افتادن و رمیدن و گریختن فکر نکند. او ادامه کویرها و کوهستان‌هاست در اثنای پرواز پرندگان بومی.

ماحصل گپ کوتاه ما با مسعود ریگی در این قاب پیش روی شماست.

*به ایستگاه السد رسیدید. این دوئل را چطور ارزیابی می کنی؟

-ما تمرینات منظم و منسجمی را پشت سر گذاشتیم و با نقاط ضعف و قوت السد آشنا هستیم و همدل و همقسم به کسب نخستین سه امتیاز در لیگ نخبگان فکر می‌کنیم و آماده ایم با ارائه یک بازی رو به جلو و درگیرانه بدون رجز و کری پیروز بازی دوشنبه لقب بگیریم.

*آقای گاریدو نوید فتح دوحه را داده!

-او یک مربی سرد و گرم چشیده است و در کارش به شدت جدی است.اگر تفکرات ایشان را در بازی حساس پیش رو پیاده کنیم اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.این بهترین فرصت برای ماست که در لیگ نخبگان هم مثل لیگ ایران بدرخشیم و زمین بازی را عوض کنیم.

*گردان سرخ با این اسکواد تا کجا پیش خواهد رفت؟

-تا جایی که برای فوتبال ایران افتخار بدست بیاوریم.پرسپولیس برای کامیابی در آسیا کم و کسری ندارد و اگر از حیث سخت‌افزار از تیم‌های عربی عقب افتاده‌ایم، در عوض با اتکا به توان بالای بازیکنان و تعصب و جنگندگی تیم بر این حریف و رقیبان پیش رو فائق خواهیم آمد.

*در آغاز فصل وقتی به اسکلت پرسپولیس نگاه می‌کردیم، احتمال می دادیم مسعود ریگی در ترافیک هافبک‌ها فصل سختی را پشت سر بگذارد، ولی تو خیلی زود نظر گاریدو را جلب کردی.

-من سرم به کار خودم گرم است و تلاش می کنم در قامت هافبک دفاعی از جنگ‌های تن به تن سربلند بیرون بیایم و فشار را از روی مدافعان تیم بردارم. می‌دانید که اهل جار و جنجال هم نیستم و سعی می کنم در آرامش بیشترین بازدهی را داشته باشم.

*البته در کارهای هجومی نیز کم نمی‌گذاری!

-این خواسته آقای گاریدو است و مادامی که تیم در فاز حمله است من و دیگر هافبک ها فشار را بیشتر می کنیم و پشت سر مهاجمان،مدافعان رقیب را زیر منگنه می‌گذاریم تا راه رسیدن به گل هموار شود. امروز در فوتبال مدرن یک بازیکن باید یک نفس در چهار گوشه زمین حاضر باشد. بالاخره فوتبال یک  جدال نفسگیر است و ربطی به گل یا پوچ ندارد.

*استقلال، سپاهان و پرسپولیس. مسعود ریگی هر جا که بازی کرده دور از حواشی به مهره‌ای کارآمد بدل شده. کلاً اهل هیاهو نیستی؟

-وقتی یک بازیکن حرفه‌ای پیراهن تیمی را می‌پوشد وظیفه دارد با جان و دل برای روسفیدی آن پیراهن عرق بریزد و صدش را بگذارد. من امروز برای تیم بزرگ پرسپولیس نقش آفرینی می کنم که میلیون‌ها جفت چشم را به دنبال خود دارد. پس نباید امید هوادار را ناامید کنم و کم بگذارم. وقتی دلخوشی هواداران در این شرایط، بهروزی تیمشان است، جان هم اگر بدهم کار زیادی نکردم.

*مسعود ریگی همواره دغدغه جامعه و همنوعانش را داشته و این قابل ستایش است.

-اگر یادتان باشد پس از دربی هم به شما گفتم بنویسید دولت برای خانواده‌های داغدیده معدنچیان طبس تمهیداتی بیندیشد. من معتقدم ما بازیکنان فوتبال علاوه بر مسئولیت فنی، مسئولیت اجتماعی بزرگی هم بر دوش داریم و  باید زبان محرومان و مظلومان باشیم .

*تفنگدار شماره ۵ قرمزها به تیم ملی فکر می‌کند؟

-چرا که نه. تیم ملی متعلق به همه کسانی است که دل در گرو سربلندی مملکت خود دارند.مطمئن باشید اگر باشم برای موفقیت ایران سرم را می‌دهم.

*امیدمافی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.