تحولات منطقه

۱ آبان ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۲
کد خبر: ۱۰۲۱۷۵۸

سال گذشته در سفر شهردار تهران به چین، قرارداد خرید ۲۵۰۰دستگاه اتوبوس برقی بسته شد. براساس آخرین اطلاعات ۱۱۰دستگاه اتوبوس برقی از قرارداد چین تأمین شده و ۱۰دستگاه به بندر شهید رجایی رسیده است.

وضعیت اتوبوس‌های برقی تهران درگمرک
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

روزنامه همشهری در گزارشی نوشت : اعضای شورای شهر تهران دیروز در دویست‌وهفتادودومین جلسه پارلمان شهری به این موضوع واکنش نشان داده و به‌صراحت گفتند که اتوبوس‌های رسیده به بندر شهید رجایی متعلق به شهرداری تهران هستند. بنا به‌گفته‌های مهدی علیزاده، مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی هم این اتوبوس‌ها آبان‌ماه در ناوگان فعال می‌شوند.

 اتوبوس‌ها باید هرچه سریع‌تر ترخیص شوند
پیش از شروع جلسه ۲۷۲ پارلمان شهری، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره موضوع‌های مختلف صحبت کرد که مهم‌ترین آنها رد ادعاهای مطرح‌شده از سوی گمرک بود. چمران در واکنش به اظهارنظر مسئولان گمرک اعلام کرد که اتوبوس‌های برقی به بندر شهید رجایی رسیده‌اند، اما هنوز در گمرک مانده و بارگیری نشده‌اند. اینکه گفته می‌شود به نام شهرداری تهران اتوبوس وارد نشده، صحت ندارد. چراکه شهرداری بنا بر ضروریات از طریق شرکت وابسته به بانک شهر اتوبوس‌ها را خریداری کرده و به نام آن شرکت هم وارد شده است. باید هرچه سریع‌تر از گمرک ترخیص شوند.

تعدادی از اتوبوس‌های گمرک متعلق به شهرداری تهران است
علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران هم عضو دیگری بود که نسبت به‌گفته‌های مسئولان گمرک بی‌تفاوت نماند و تأکید کرد که تعدادی از اتوبوس‌های رسیده به گمرک متعلق به شهرداری تهران است. این اتوبوس‌ها به نام یک شرکت کارگزاری ثبت شده و موضوع اصلی پروسه تأیید شناسه گارانتی اتوبوس‌ها توسط وزارت صمت است. اگر این مرحله انجام شود، موضوع عملا به رسمیت شناخته می‌شود.

 گمرگ نباید بیانیه‌ای علیه شورای شهر می‌داد
حبیب کاشانی، دیگر عضو شورای اسلامی شهرتهران هم دراین‌باره تأکید کرد که با توجه به نزدیکی وارونگی هوا همکاران کمک کنند تا اتوبوس‌های مانده در گمرک شهید رجایی ترخیص شوند. متأسفانه گمرک ورود اتوبوس‌ها را تکذیب کرده و باید گزارش جامع توسط شرکت اتوبوسرانی داده شود. گمرک نباید بیانیه‌ای علیه شورای شهر می‌داد و باید ابهامات برطرف شود و اگر گمرک اشتباه کرده، باید عذرخواهی کند. تعجب می‌کنم که چرا گمرک دوست ندارد اتوبوس به تهران بیاید؟ این مایه تعجب است که  دلشان برای مردم نمی‌سوزد.

 خدمت‌رسانی در خطوط مرکزی
مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران هم که در صحن شورا حضور داشت، با بیان اینکه ۱۰دستگاه از اتوبوس‌های رسیده به گمرک متعلق به شهرداری تهران است، گفت که این اتوبوس‌ها توسط شرکت کارگزار ثبت شده و همین موضوع سبب اظهارنظر نادرست از سوی مسئولان گمرک شده است. ۱۰۰دستگاه دیگر هم اوایل آبان‌ماه وارد می‌شود و تا آخر آبان در خطوط مرکزی وارد مدار خدمت‌رسانی خواهند شد.

دستور جلسه اول
موضوع: یک فوریت طرح اصلاح تبصره پنجم مصوبه بهای خدمات آرامستان بهشت‌زهرا(س) در سال۱۴۰۳
نکته مهم: حبیب کاشانی گفت که سال۹۴ مصوبه‌ای داشتیم مبنی بر ارائه خدمات رایگان برای کفن‌ودفن بستگان درجه یک شهدا، اهداکنندگان عضو و جانبازان. بهتر است در این طرح جانبازان ۲۵درصد به بالا مشمول خدمات رایگان شوند.
تصمیم شورا: با ۲۱رأی تصویب شد.

دستور جلسه دوم
موضوع: یک فوریت لایحه انتصاب ۶ قائم‌مقام ذیحساب شهرداری
نکته مهم: مهدی چمران گفت که شهرداری لایحه را با یک فوریت ارسال کرده تا در اسرع‌وقت رسیدگی و تعیین تکلیف شود.
تصمیم شورا: اعضا با یک فوریت موافقت کردند.

دستور جلسه سوم
موضوع: بررسی گزارش حسابرسی سال مالی۱۴۰۲ شرکت واحد اتوبوسرانی تهران
نکته مهم: شرکت واحد اتوبوسرانی باید اسناد مالکیت بیش از ۱۹۰دستگاه اتوبوس و برقراری بیمه بدنه اتوبوس‌ها را تعیین تکلیف کند. همچنین شهرداری تهران و خودروساز باید اختلافات خود را رفع کنند.
تصمیم شورا: اعضا گزارش حسابرسی را تأیید کردند.

دستور جلسه چهارم
موضوع: 
بررسی گزارش حسابرسی وضعیت مالی شهرداری منطقه ۵ (سال مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱)
نکته مهم: ناصر امانی گفت که حجم گزارش‌های حسابرسی در مناطق ۵ و ۲۲ خیلی بالاتر از دیگر مناطق است و شهرداری باید به این ۲ منطقه توجه بیشتری داشته باشد.
تصمیم شورا: گزارش حسابرسی توسط اعضا تصویب شد.

منبع: روزنامه همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.