تحولات لبنان و فلسطین

۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۰
کد خبر: 1023278

مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت آخرین وضعیت اعزام زائران عمره مفرده به سرزمین وحی را تشریح کرد و گفت: بیش از یک هزار نفر از زائران اعزام‌شده زیر ۱۲ سال هستند.

آخرین وضعیت اعزام زائران عمره مفرده

مهران فرشید درباره آخرین وضعیت ثبت‌نام زائران عمره مفرده اظهار کرد: تاکنون ۱۲۰ هزار و ۷۶۲ نفر از واجدان شرایط اعزام به عمره نسبت به تکمیل اطلاعات و گروهبندی اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۶۴ هزار و ۳۶۱ نفر نیز کاروان خود را رزرو کرده و ۶۲ هزار و ۳۷۷ نفر نیز وجه پرداخت کرده‌اند، افزود: تاکنون ۲۹ هزار و ۸۲۳ نفر به سرزمین وحی اعزام شده‌اند، ۱۰ هزار و ۸۹۲ نفر در عربستان حضور دارند و ۱۹ هزار و ۳۱ نفر نیز به کشور بازگشته‌اند.

مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: ۵۸.۲۹ درصد زائران، معادل ۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر، زنان و ۴۱.۷۱ درصد، معادل ۲۶ هزار و ۱۲۰ نفر، مردان هستند.

وی ادامه داد: از زائران عمره، ۶۱ هزار و ۵۸۳ نفر، معادل ۹۸.۳۴ درصد، بالای ۱۲ سال، ۴۲۵ نفر معادل ۰.۶۸ درصد بین ۷ تا ۱۲ سال، ۳۵۴ نفر معادل ۰.۵۷ درصد بین ۲ تا ۷ سال و ۲۵۸ نفر معادل ۰.۴۱ درصد زیر ۲ سال سن دارند.

به گفته فرشید، اسکان زائران عمره در ۱۵ هتل با ۵ گروه قیمتی در مدینه و ۷ هتل با ۳ گروه قیمتی در مکه انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت اضافه کرد: ۸۶.۳۱ درصد از زائران عمره، معادل ۵۹ هزار و ۵۵۸ نفر، اهل تشیع و ۱۳.۶۹ درصد، معادل ۹ هزار و ۴۴۸ نفر، اهل تسنن هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.