تحولات لبنان و فلسطین

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم پرداخت تسهیلات ساخت مسکن توسط بانک مرکزی گفت: با این نوع سیاست گذاری بانک مرکزی کار در حوزه ساخت مسکن جلو نمی رود.

با سیاست‌های فعلی بانک مرکزی در حوزه «تسهیلات ساخت مسکن» ساخت و سازها در کشور پیش نمی‌رود

علیرضا پوردهقان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با با خبرنگار قدس در مورد عدم پرداخت تسهیلات ساخت مسکن توسط بانک مرکزی، گفت:  بانک مرکزی حدود یک سال است که سیاست پولی اش را گذاشته یک سیاست پولی انقباضی در جهتی که نقدینگی را کنترل کند ولی باید بین رکود و سیاست پولی یک تفاوت قائل شویم.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: ما خدمت اقای فرزین نیز در کمیسیون گفتیم که سیاست پولی انقباضی در حوزه اقتصادی میان مدت است و شما نمی توانید این سیاست را دو یا سه سال پیش ببرید چون رکود می شود.

وی اظهار کرد: از بهمن سال گذشته تا الان با این سیاست کار می شود به نظرم وقتش هست که این سیاست را کنار بگذارد و به سراغ انبساطی کردن فضای نقدینگی بروند و تا الان هم رشد نقدینگی کار خودش کرده و عدد پائین آمد و تورم هم افسارش را گرفتند که رشد تورم کاهش یابد.

نماینده مردم اردکان در مجلس تصریح کرد: حوزه مسکن از حوزه های مهم است و نباید با این سیاست ها دستخوش رکود شود. عدم پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن و سایر سیاست های سخت گیرانه در حوزه مسکن کار را به جلو نمی برد.

وی خاطر نشان کرد: مسلما رویکرد بانک مرکزی در بحث پرداخت تسهیلات باید به سمت تغییر رود. با این نوع سیاست گذاری بانک مرکزی کار در حوزه ساخت مسکن جلو نمی رود. با سیاست های بانکی حال حاضر در حوزه پرداخت تسهیلات ساخت مسکن کار جلو نمی رود و لازم است اقدامات ویژه‌ای توسط بانک مرکزی در اصلاح رفتار شبکه بانکی در زمینه پرداخت وام ساخت مسکن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.