تحولات لبنان و فلسطین

اهدای جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کانوا برزیل به کارگردان «پریسان»، راهیابی فیلم کوتاه «جناکات» به جشنواره فابریانو ایتالیا، تقدیر از فیلم سینمایی «تابستانی که برف آمد» و ...از جمله توفیقات جدید سینمای ایران است.

فیلم‌های ایرانی در راه ایتالیا، استرالیا و برزیل

 جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کانوا برزیل به کامبیز بابایی کارگردان «پریسان» اهدا شد. بابایی که فیلمش پیش از این در چندین فستیوال بین‌المللی به نمایش درآمده، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کانوا برزیل را دریافت کرد. در مراسم اختتامیه این جشنواره همچنین به دلیل پرداختن به یک موضوع اجتماعی (بیماری کووید) جایزه دومین فیلم برتر اجتماعی نیز به «پریسان» اهدا شد و فیلم مورد تقدیر هیأت داوران قرار گرفت.

«پریسان» چندی پیش نیز در جشنواره سانتا کروز ریودوژانیرو کشور برزیل نیز جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را از این فستیوال دریافت کرده بود.

این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم «آناتولی» نیز که در استانبول ترکیه برگزار شد، جایزه بهترین فیلم را به دست آورد. در این جشنواره همچنین جوایز بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن به ترتیب به کامبیز بابایی، فرهاد قائمیان و لیندا کیانی اهدا شد.

در «پریسان» بازیگرانی همچون فرهاد قائمیان، لیندا کیانی، ثریا قاسمی، سیاوش طهمورث، شقایق فراهانی، مهدی کوشکی، صحرا اسداللهی، هامون سیدی، سیاوش چراغی‌پور، سپیده مظاهری، شارمین علیمحمدی و نادیا شادمان به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه شدن دیده بود» راهی جشنواره استرالیایی شد

فیلم کوتاه «آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه شدن دیده بود» به کارگردانی مهدیه محمدی، تهیه‌کنندگی محمدرضا حسینی و نویسندگی محمدمهدی عزیزمحمدی در جدیدترین حضور بین‌المللی خود راهی بیست و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی Canberra استرالیا شد.

این فیلم کوتاه که هم‌اکنون نهمین حضور بین‌المللی خود را تجربه می‌کند، پیش از این موفق به دریافت تندیس بهترین فیلم کوتاه و تندیس بهترین فیلمنامه از ششمین دوره جشنواره بین‌المللی آمیکورتی ایتالیا و جایزه ویژه هیات داوران جشنواره زنان Sguardi Altrove شده است.

مهدخت مولایی و نیما نادری بازیگران فیلم کوتاه ۱۷ دقیقه‌ای «آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه شدن دیده بود» هستند که ژانری عاشقانه دارد. این فیلم کوتاه در موسسه فرهنگی هنری «نگاه آخر» و با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران تولید شده و پخش بین‌المللی این فیلم برعهده سولماز اعتماد است.

بیست و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی Canberra استرالیا از ۱ تا ۱۷ نوامبر ۲۰۲۴ برابر با ۱۱ تا ۲۷ آبان در شهر کانبرا پایتخت استرالیا برگزار می‌شود.

«جناکات» به جشنواره فابریانو ایتالیا راه یافت

فیلم کوتاه «جناکات»، به نویسندگی و کارگردانی عطا مجابی به دوازدهمین دوره جشنواره فابریانو ایتالیا راه یافت.

«جناکات» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی عطا مجابی، انجمن سینمای جوانان، نیکولتا کاتالدو و پویان صدقی، اثری اقتباسی در ژانر «نئونوآر/ فانتزی» و تولید مشترک ایران و ایتالیا است، که با همکاری چند کمپانی خصوصی و با مشارکت انجمن سینمای جوان، تولید شده است.

این فیلم کوتاه با نقش‌آفرینی ابراهیم عزیزی و سوسن مقصودلو، یک فیلم کوتاه بدون دیالوگ است و قصه یک دزد را روایت می‌کند که حین یک سرقت مرتکب جنایتی هولناک شده و می‌گریزد، ولی متوجه می‌شود کسی او را تعقیب می‌کند.

«جناکات» پیش از این به بیستمین جشنواره IN THE PALACE بلغارستان، سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نیز راه پیدا کرده بود که توانست برگ زرین بهترین فیلمنامه اقتباسی سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را کسب کند.

همچنین عطا مجابی به تازگی با فیلم کوتاه «Rekindle» که تولید مشترک ایران و روسیه است موفق به کسب جایزه نخست رویداد بین‌المللی «FILM۷DAYS» روسیه شد.

جشنواره فیلم فابریانو، جشنواره‌ای با رویکرد اجتماعی است که «اهداف ۱۷ گانه سازمان ملل: برای جهانی پایدار از طریق اقدامات ملموس در زمینه فرهنگی» را مورد نظر قرار می‌دهد. دوازدهمین دوره این جشنواره از ۷ تا ۱۵ دسامبر برابر با ۱۷ تا ۲۵ آذر، در شهر فابریانو ایتالیا برگزار می‌شود و میزبان فیلم‌های کوتاهی از سراسر جهان خواهد بود.

«تابستانی که برف آمد» در جشنواره بین‌المللی پلیس ایتالیا تقدیر شد

فیلم سینمایی «تابستانی که برف آمد» به کارگردانی نسیم فروغ و تهیه‌کنندگی مریم بحرالعلومی در بیست و هشتمین جشنواره International Police Award Arts Festival ایتالیا تقدیر ویژه هیات داوران را از آن خود کرد. مراسم اختتامیه، ۲۶ اکتبر در هتل گریفو برگزار شد و نماینده ایتالیایی تهیه‌کننده فیلم‌ به هنگام دریافت جایزه، ارزش آن را به پدران دلسوز و فداکار فرزندان ایران تقدیم کرد.

این فیلم، پیش از این رقابت در نوزدهمین جشنواره ماربلا اسپانیا حضور داشته و پخش بین‌المللی آن را با عنوان جهانی the Summer that Snowed، کمپانی ۷Art Films به مدیریت علیرضا شاهرخی بر عهده دارد.

رضا اخلاقی‌راد، نوشین مسعودیان، غزل شجاعی، امین ایمانی، محمد حیدری، روژان ایرجی و شیرین آقاکاشی، با معرفی مانی پارسا در «تابستانی که برف آمد» نقش‌آفرینی می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.