امیر خوراکیان گفت: در این رویداد 3 روزه تعداد 18 نفر از طراحان بازی به صورت گروهی در 6 تیم اقدام به طراحی بازی رومیزی و محیطی با محوریت موزه میکنند.
رئیس کتابخانه و موزه ملی ملک عنوان کرد: بازیهای رومیزی و فکری میتوانند به عنوان ابزارهای آموزشی مؤثر برای معرفی فرهنگ، تاریخ و هنر موجود در موزهها عمل کنند. از طریق طراحی بازیهایی که به صورت مستقیم به اشیاء و تاریخچه موزه مرتبط هستند، بازدیدکنندگان میتوانند اطلاعات مفیدی را به صورت سرگرمکننده یاد بگیرند و ضمن افزایش حس رضایتمندی ترغیب شوند تا دوباره از موزهها بازدید کنند.
او افزود: بازیهای فکری و رومیزی به بازدیدکنندگان این امکان را میدهند که به صورت گروهی و در قالب افراد مختلف با یکدیگر تعامل داشته باشند. این امر باعث افزایش روابط دوسویه اجتماعی و ایجاد ارتباطات جدید میان افراد میشود و تجربهی بازدید از موزه را مفید ، شیرین و به یادماندنی میکند.
خوراکیان خاطرنشان کرد: این برنامه با همکاری خانه خلاق و نوآوری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، ستاد توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق برگزار میشود و در پایان این رویداد پس از داوری بازیهای طراحی شده، از ایده برگزیده در بخش بازی رومیزی و بازی محیطی تقدیر میشود.
نظر شما