به گزارش قدس خراسان، استاندار خراسان رضوی روز گذشته در بازدید از ورزشگاه ۷هزار نفری مجموعه ثامن گفت: خوشحالیم امروز در شرایطی از مجموعه ورزشی ثامن به ویژه سالن ۷هزار نفری آن بازدید میکنیم که کار به انتها رسیده و برای به سرانجام رساندن این اتفاق، در گذشته زحمات فراوانی کشیده شده است.
مظفری با اشاره به آغاز پروژه از سال ۱۳۸۵ افزود: این پروژه سالها به دلیل کمبود اعتبار و منابع مالی معطل مانده بود که خوشبختانه در ماههای اخیر با سرعت خوبی از طریق مولدسازی و تأمین مالی کار به نتیجه خواهد رسید و به تعبیر من به غیر از برخی مسائل بسیار ریز و جزئی، کار تمام شده و آماده بهرهبرداری است.
وی با اشاره به اهمیت چنین مجموعهای برای شهر مشهد و استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت خوبی که برای اقامت در مشهد وجود دارد، با افزایش چنین مکانهای ورزشی میتوان ظرفیت خوبی برای فصلهای غیرزیارتی که ظرفیت اقامتی خالی وجود دارد، ایجاد کرد.
استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اهمیت ارائه برنامه مناسب برای بهرهبرداری از طرحها افزود: این مجموعه با تلاش و سختی فراوان آماده و تأمین مالی شده است. اگر نتوانیم به خوبی از آن بهرهبرداری کنیم، منابعمان را حیف کردهایم. بنابراین من امیدوار هستم هرچه سریعتر به سمتی حرکت کنیم که باشگاههای ورزشی داشته باشیم.
با شرط تأمین منابع؛ تکمیل بیمارستان گلبهار تا آخر سال
همچنین مظفری در بازدید از پروژه بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی گلبهار گفت: بیشک دولت باید برای تأمین منابع و تکمیل این پروژهها کمک کند. خوشبختانه با وجود اینکه این بیمارستان هنوز تکمیل نشده، دستاندرکاران امر، طرح توسعه آن را نیز پیشبینی کردهاند و این اتفاق خوبی است.
وی اظهار کرد: این بیمارستان پیشرفت خیلی خوبی داشته و تکمیل تأسیسات آن و برخی کارهای جزئی باقی مانده که امیدوار هستیم تأمین منابع آن به شکل مطلوبی انجام شود.
استاندار خراسان رضوی ضمن ابراز خوشحالی بیان کرد: با برنامهریزی صورت گرفته، بخشی از بیمارستان که تکمیل است، با عنوان اورژانس راهاندازی شده و در حال ارائه خدمات به مردم شهرستان گلبهار است و با تأمین منابع، تا آخر سال همه بیمارستان تکمیل و راهاندازی خواهد شد.
قصور دولت در پروژه آزادراه مشهد-چناران
مظفری در بازدید از آزادراه مشهد-چناران نیز گفت: دولت در این زمینه مقصر بوده که سهم خود را به پیمانکار پرداخت نکرده است. خوشبختانه با پیگیریهای نمایندگان شهرمان در مجلس، بخشی از منابع تأمین شده؛ اما در این فاز دستکم ۲هزار میلیارد تومان منابع نیاز است که بخش عمدهای از آن در قالب مشارکت آستان قدس پیشبینی شده و آستان قدس تأمین خواهد کرد و بخشی هم از محل مولدسازی پیشبینی شده است. در حال حاضر نیز مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان آماده است که از منابع عمومی دولت بوده و امیدواریم با این روند پروژه سرعت بگیرد.
وی با بیان اینکه جاده مشهد-چناران یکی از پرترددترین جادههای کشور پس از تهران-کرج است، خاطرنشان کرد: طبیعی است که باید با تلاش و جدیت بیشتر این کار پیگیری شود و استانداری نیز از هیچ تلاشی برای سرعت دادن به پروژه دریغ نخواهد کرد.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه بودجه فصل مهمی است، افزود: به لحاظ زمانی در مقطعی قرار داریم که دولت بودجه را به مجلس تقدیم کرده و به طور طبیعی وزارتخانهها و دستگاههای اجرایی آن تلاشی را که باید، برای سهم مناسب استان از بودجه انجام دادند و کار دولت به پایان رسیده است. اکنون بودجه در اختیار مجلس قرار دارد و نمایندگان محترم استان باید برای تخصیص بهتر بودجه و برقراری عدالت بیشتر برای استان تلاش کنند و ما نیز به عنوان مشاور در کنارشان هستیم و اطلاعات و پیشنهادها را ارائه میکنیم.
مظفری ادامه داد: به عنوان فردی که در مقطعی در کمیسیون تلفیق مجلس حضور داشتم، اگر به صورت واقعی به موضوعات توجه کنیم، باید بگویم در بخشی از مسائل متأسفانه خراسان همیشه مظلوم واقع شده است. توزیع منابع بر مبنای تقسیمات جغرافیایی انجام میشود؛ ولی متأسفانه ما بخشی از سهممان را دریافت نکردهایم.
وی با بیان اینکه شاخصها روشن است، تأکید کرد: استان ما ۷درصد وسعت کشور و ۸ درصد جمعیت را داراست؛ ولی بودجهاش به ۶ درصد نمیرسد و ما باید بتوانیم این رقم را ارتقا بدهیم.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به نقش مهم نمایندگان مجلس در این باره افزود: این مسئله ضرورتی جدی است و البته باید توجه داشت که در بعضی از پروژهها میتوان از منابع ملی مازاد بر بودجه استفاده کرد و امیدواریم با تلاش نمایندگان محترم، اصلاحات و اولویتهایی که مدنظر است، به سرانجام برسد.
۳۵ کیلومتر زیرساخت قطار برقی مشهد-گلبهار در انتظار ریلگذاری
مظفری در بازدید از قطار برقی مشهد-گلبهار، با اشاره به مدتزمان طولانی انجام این پروژه گفت: با وجود این و با توجه به مقدماتی که فراهم شده، جای امیدواری هست که سرعت انجام پروژه بیشتر شود.
وی با بیان اینکه پروژه قطار برقی در چهار فاز تعریف شده، تأکید کرد: ۳۵ کیلومتر از زیرساخت این پروژه تا گلبهار آماده شده که منتظر فرایند ریلگذاری است و با تلاش نمایندگان مجلس امیدواریم این اتفاق سریعتر بیفتد.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه این پروژه از پروژههای ضروری غرب مشهد، گلبهار و چناران است، ادامه داد: در حال حاضر جمعیت گلبهار ۱۰۰ هزار نفر است و در افق چند سال آینده به رقمی افزون بر ۲۵۰ هزار نفر خواهد رسید و ضرورت دارد همزمان با توسعه جمعیت در گلبهار، زیرساختهای مختلف به ویژه حمل و نقل فراهم شود.
قطار برقی مشهد-گلبهار بزرگترین پروژه خراسان بزرگ
نماینده مردم چناران، شاندیز و طرقبه در مجلس نیز در این بازدید گفت: پروژه قطار برقی مشهد-گلبهار-چناران با این حجم و اعتبار بزرگترین پروژه خراسان بزرگ است. در واقع این پروژه جزو ۱۰ پروژه برتر کشور است.
حسین امامی راد افزود: با توجه به آمار وزارت راه مبنی بر حضور ۳۵میلیون زائر در استان به صورت سالیانه و تردد ۱۸ میلیون زائر از مسیر مشهد به چناران، ضرورت تکمیل این پروژه بیش از پیش احساس میشود.
وی با بیان اینکه تعریض بزرگراه فعلی جوابگو ی این نیاز نیست، گفت: دو پروژه قطار برقی مشهد-گلبهار-چناران و آزادراه مشهد-چناران باید در اولویت قرار بگیرد و کمک کنند ۱۲هزار ریلی که هزینه سنگینی برای این مجموعه دارد، تأمین شود. در حال حاضر برای اینکه ترددهای مردم چناران و گلبهار به مشهد سهولت پیدا کند، قرار است این قطار به صورت ریل باز و دیزلی راهاندازی شود و پس از آن انشاءالله به سمت و سوی برقی شدن حرکت کنیم.
وی با اشاره به اهمیت چنین مجموعهای برای شهر مشهد و استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت خوبی که برای اقامت در مشهد وجود دارد، با افزایش چنین مکانهای ورزشی میتوان ظرفیت خوبی برای فصلهای غیرزیارتی که ظرفیت اقامتی خالی وجود دارد، ایجاد کرد.
استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اهمیت ارائه برنامه مناسب برای بهرهبرداری از طرحها افزود: این مجموعه با تلاش و سختی فراوان آماده و تأمین مالی شده است. اگر نتوانیم به خوبی از آن بهرهبرداری کنیم، منابعمان را حیف کردهایم. بنابراین من امیدوار هستم هرچه سریعتر به سمتی حرکت کنیم که باشگاههای ورزشی داشته باشیم.
با شرط تأمین منابع؛ تکمیل بیمارستان گلبهار تا آخر سال
همچنین مظفری در بازدید از پروژه بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی گلبهار گفت: بیشک دولت باید برای تأمین منابع و تکمیل این پروژهها کمک کند. خوشبختانه با وجود اینکه این بیمارستان هنوز تکمیل نشده، دستاندرکاران امر، طرح توسعه آن را نیز پیشبینی کردهاند و این اتفاق خوبی است.
وی اظهار کرد: این بیمارستان پیشرفت خیلی خوبی داشته و تکمیل تأسیسات آن و برخی کارهای جزئی باقی مانده که امیدوار هستیم تأمین منابع آن به شکل مطلوبی انجام شود.
استاندار خراسان رضوی ضمن ابراز خوشحالی بیان کرد: با برنامهریزی صورت گرفته، بخشی از بیمارستان که تکمیل است، با عنوان اورژانس راهاندازی شده و در حال ارائه خدمات به مردم شهرستان گلبهار است و با تأمین منابع، تا آخر سال همه بیمارستان تکمیل و راهاندازی خواهد شد.
قصور دولت در پروژه آزادراه مشهد-چناران
مظفری در بازدید از آزادراه مشهد-چناران نیز گفت: دولت در این زمینه مقصر بوده که سهم خود را به پیمانکار پرداخت نکرده است. خوشبختانه با پیگیریهای نمایندگان شهرمان در مجلس، بخشی از منابع تأمین شده؛ اما در این فاز دستکم ۲هزار میلیارد تومان منابع نیاز است که بخش عمدهای از آن در قالب مشارکت آستان قدس پیشبینی شده و آستان قدس تأمین خواهد کرد و بخشی هم از محل مولدسازی پیشبینی شده است. در حال حاضر نیز مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان آماده است که از منابع عمومی دولت بوده و امیدواریم با این روند پروژه سرعت بگیرد.
وی با بیان اینکه جاده مشهد-چناران یکی از پرترددترین جادههای کشور پس از تهران-کرج است، خاطرنشان کرد: طبیعی است که باید با تلاش و جدیت بیشتر این کار پیگیری شود و استانداری نیز از هیچ تلاشی برای سرعت دادن به پروژه دریغ نخواهد کرد.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه بودجه فصل مهمی است، افزود: به لحاظ زمانی در مقطعی قرار داریم که دولت بودجه را به مجلس تقدیم کرده و به طور طبیعی وزارتخانهها و دستگاههای اجرایی آن تلاشی را که باید، برای سهم مناسب استان از بودجه انجام دادند و کار دولت به پایان رسیده است. اکنون بودجه در اختیار مجلس قرار دارد و نمایندگان محترم استان باید برای تخصیص بهتر بودجه و برقراری عدالت بیشتر برای استان تلاش کنند و ما نیز به عنوان مشاور در کنارشان هستیم و اطلاعات و پیشنهادها را ارائه میکنیم.
مظفری ادامه داد: به عنوان فردی که در مقطعی در کمیسیون تلفیق مجلس حضور داشتم، اگر به صورت واقعی به موضوعات توجه کنیم، باید بگویم در بخشی از مسائل متأسفانه خراسان همیشه مظلوم واقع شده است. توزیع منابع بر مبنای تقسیمات جغرافیایی انجام میشود؛ ولی متأسفانه ما بخشی از سهممان را دریافت نکردهایم.
وی با بیان اینکه شاخصها روشن است، تأکید کرد: استان ما ۷درصد وسعت کشور و ۸ درصد جمعیت را داراست؛ ولی بودجهاش به ۶ درصد نمیرسد و ما باید بتوانیم این رقم را ارتقا بدهیم.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به نقش مهم نمایندگان مجلس در این باره افزود: این مسئله ضرورتی جدی است و البته باید توجه داشت که در بعضی از پروژهها میتوان از منابع ملی مازاد بر بودجه استفاده کرد و امیدواریم با تلاش نمایندگان محترم، اصلاحات و اولویتهایی که مدنظر است، به سرانجام برسد.
۳۵ کیلومتر زیرساخت قطار برقی مشهد-گلبهار در انتظار ریلگذاری
مظفری در بازدید از قطار برقی مشهد-گلبهار، با اشاره به مدتزمان طولانی انجام این پروژه گفت: با وجود این و با توجه به مقدماتی که فراهم شده، جای امیدواری هست که سرعت انجام پروژه بیشتر شود.
وی با بیان اینکه پروژه قطار برقی در چهار فاز تعریف شده، تأکید کرد: ۳۵ کیلومتر از زیرساخت این پروژه تا گلبهار آماده شده که منتظر فرایند ریلگذاری است و با تلاش نمایندگان مجلس امیدواریم این اتفاق سریعتر بیفتد.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه این پروژه از پروژههای ضروری غرب مشهد، گلبهار و چناران است، ادامه داد: در حال حاضر جمعیت گلبهار ۱۰۰ هزار نفر است و در افق چند سال آینده به رقمی افزون بر ۲۵۰ هزار نفر خواهد رسید و ضرورت دارد همزمان با توسعه جمعیت در گلبهار، زیرساختهای مختلف به ویژه حمل و نقل فراهم شود.
قطار برقی مشهد-گلبهار بزرگترین پروژه خراسان بزرگ
نماینده مردم چناران، شاندیز و طرقبه در مجلس نیز در این بازدید گفت: پروژه قطار برقی مشهد-گلبهار-چناران با این حجم و اعتبار بزرگترین پروژه خراسان بزرگ است. در واقع این پروژه جزو ۱۰ پروژه برتر کشور است.
حسین امامی راد افزود: با توجه به آمار وزارت راه مبنی بر حضور ۳۵میلیون زائر در استان به صورت سالیانه و تردد ۱۸ میلیون زائر از مسیر مشهد به چناران، ضرورت تکمیل این پروژه بیش از پیش احساس میشود.
وی با بیان اینکه تعریض بزرگراه فعلی جوابگو ی این نیاز نیست، گفت: دو پروژه قطار برقی مشهد-گلبهار-چناران و آزادراه مشهد-چناران باید در اولویت قرار بگیرد و کمک کنند ۱۲هزار ریلی که هزینه سنگینی برای این مجموعه دارد، تأمین شود. در حال حاضر برای اینکه ترددهای مردم چناران و گلبهار به مشهد سهولت پیدا کند، قرار است این قطار به صورت ریل باز و دیزلی راهاندازی شود و پس از آن انشاءالله به سمت و سوی برقی شدن حرکت کنیم.
نظر شما