وی در ادامه یادداشتی که پیش از این درباره ردّ نظریه «تطهیر نظریه منسوخ رها سازی نظام قیمتها به دست نامرئی آدام اسمیت و عدم دخالت دولت در تعیین قیمت ها» برای قدس آنلاین نوشته بود، نوشت: متاسفانه علوم انسانی، و از همه بدتر علم اقتصاد دچار عوام زدگی است.هر کسی در هر منزلت و منصبی فکر می کند اقتصاد بلد است.کار به جایی می رسد که کلام خدا و رسول خدا را به نفع حزب و باند خود هم مصادره می کنند. این آفت بزرگی است.
آفت بعدی تبعیت از الگوهای منسوخ، بویژه غربی اقتصاد سرمایه داری است که متاسفانه اکثرا اقتصاددانان اقتصاد خوانان غربی شده و هستند.
آفت سوم این است که با مغالطه ای مانند قیاس یک اصل ثابت، آنهم از جنس کلام وحیانی با یک گزاره بی مبنا و متزلزل مانند نظریه یک مترف غربی، فرع را اصل گرفته و اصل را(نعوذاً بالله ) فرع می گیرد و کلام رسول خدا را فدای توجیه اراجیف یک کارگزار کافر غربی می کند.
آفت چهارم سخنان بی اساس محقق داماد فقدان دانش لازم درباره تاریخ تحولات ادبیات اقتصاد است که تاکنون اگر مرور شوند یک محقق عاقل بخوبی می فهمد که اکنون نحله اقتصاددانان منصف و غیر وام دار صهیونیسم جهانی الان دیگر نه تنها این اراجیفی مانند رها سازی اقتصاد به دست نامرئی نیست بلکه نحله اقتصاد اخلاقی، اقتصاد خیریه، عدالت و توزیع درآمد و ثروت و همگامی رشد و توسعه با عدالت را بطور گسترده ای تعلیم و تبلیغ و تبیین می کنند.
یکی از آفت های دیگر توجیه مسائل علمی به نفع اهداف سیاسی و بخصوص موضع گیری غرب زدگان در برابر مواضع تمامیت انقلاب و نظریات اقتصاد انقلابی مقاومتی در نظام جمهوری اسلامی است. در جوسازی همتا و حریف ندارند. هر وقت خادمی چون شهید آیت الله دکتر رئیسی در راس کار قرار گرفته با عینک نفاق خود همه چیز را بُحرانی دیده اند.
بسیار خوب گوینده ی ملبّس به لباس پیامبر(ص)، پشت سکوی سخن پراکنی می خواهد بگوید با دخالت دولت تورم حاکم شده است و بحران حاکم است.! و آسمان را به زمین (پس از تخفیف مقام!)می دوزد تا توجیه کند دولت نباید دخالت کند.
سئوال اگر بازار آزادی نیست که قطعاً نیست. پس چه کسی باید بر نظام نرخ گذاری اسعار(میزان) و نرخ گذاری موزون ها(کالاها و خدمات) باید نظارت کند.؟
حداقل کمی سواد قرآنی داشته باشد می فهمد که داستان های قرآن کریم اسناد عبرت های آیندگان است. کشور ما در شرایط خاصی است که ناترازی ها بیش از ۴ دهه است موجب ایذای حاکمیت و مردم شده است. ما متاسفانه نتوانسته ایم از ظلمت طغیان طاغیان اقتصادی بیرونی و درونی خود را رها کنیم.
آقای گویند در بوق و کرنا کرده اند که، " اقتصاد ما بحرانی است." بسم الله به عبرت" نظریه حاکمیت در زمان بحران حضرت یوسف ( علی نبینا و آله و علیه السلام)"به قرآن مراجعه کن نه به اراجیف آدام اسمیت. جایی که فرمود ."قَالَ اجْعَلْنِی عَلَیٰ خَزَائِنِ الْأَرْضِ ۖ إِنِّی حَفِیظٌ عَلِیمٌ"- سوره مبارکه یوسف آیه ۵۵) "گفت: مرا بر خزانههای (گنجینههای اموال و دارائی )این سرزمین (مصر) ( حفظ دارایی و مصارف آن) حاکم کن که من نگهبانی دانا هستم.
نکته های زیادی در این آیه نهفته است. یک مسئله بسیار مهم "تنظیم بازار" است که آن حضرت را مکلف می کند حتی در دولت کفر برای جلوگیری از انحصار و قبضه کردن قیمت ها و کالاها، تورم و کمبود و احتکار و فقر و مسکنت و قاچاق و.... نبض بازار را در دست بگیرد و نگذارد حاکمان زر و زور و تزویر اقتصادی- سیاسی جامعه را به فقر و گرسنگی بکشانند.
آیا این آقای پشت سخنگاه ارتباط تنگاتنگ قیمت ها و تراز و ناترازی عرضه و تقاضا را نمی فهمد؟.
آیا جز این است که، با وجود دفاع دولت از ثبات قیمت ها در ۵ دهه گذشته، تورم تجمعی چند هزار درصد حاصل حاکمیت سلطه گران بازار (نا آزاد= که اصلا وجود بازار آزاد یک دروغ بزرگ اقتصاد در ۳ قرن گذشته و از امثال آدام اسمیت است) بوده و هست.
این آقا گویا خودش از آفت قدرت خرید مردم خبر ندارد و رفاه زیادی اش اجازه نداده تا مردم را بخصوص فقرا را درک کند؟!.
حجت بر حق و عصاره خلقت امیرالمومنین علیه السلام و علیه آلاف التحیه و الثناء با ابزار شلاق در بازار کوفه شخصاً راه می افتادند و کاسبان حاکم بر بازار را نسبت به گران و کم فروشی و غبن و تدلیس تهدید می کرد. اگر به این راحتی بشر(همانند طغیان در نرخ ها) طغیان نمی کرد بهشت و جهنم را خداوند تبارک و تعالی خلق نمی کرد.! چطور قضاوت می کنی؟ و بر اساس چه مبنایی؟چه می شود که یک حوزوی، توجیه گر و تئوریسین اقتصاد سرمایه داری و نئولیبرالیستی غرب شده و جالب اینکه در این دو ده اخیر که نظریه پردازان غربی توبه کرده اند، حتی در این شرایط بحث بر انگیز سقوط و روند رو به زوال نماد اقتصاد سرمایه داری یعنی آمریکا و دلار و صهیونیسم اقتصادی، کاسه داغ تر از میلتون فریدمن یهودی دارنده مدرک دکترای افتخاری از دانشگاه اورشلیم اسرائیل می شود. ما اکثر العبر و اقل الاعتبار و...
والسلام علی من اتبع الهدی.
نظر شما