تحولات منطقه

علیرضا رئیسی با بیان اینکه شیوع دیابت در کشور به ۱۴ درصد جمعیت کشور رسیده است، گفت: در حال حاضر حدود ۸ میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند درحالیکه می توان با سبک زندگی سالم، رژیم غذایی مناسب و فعالیت از بسیاری از بیماریها پیشگیری کرد.

۸ میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رئیسی با تاکید بر اینکه حتی بیماری‌های ارثی را قبل از آسیب رساندن به قلب و کلیه می توان شناسایی و کنترل کرد، گفت: آموزش سبک درست زندگی به مردم و هدایت به سمت پیشگیری از بیماریها و زندگی سالم قطعاً می‌تواند راهگشا باشد. 

وی با اشاره به تاریخچه درخشان شهرستان فسا در حوزه بهداشت از قبل از انقلاب تاکنون افزود: خیلی از کارهای حوزه بهداشت در کشور از جمله تاسیس شبکه بهداشت و درمان در این شهرستان شروع شده و فسا همواره یکی از شهرهای پیشرو بوده است.  

معاون وزیر بهداشت وضعیت نظام سلامت را نامناسب و پرداختی از جیب بیماران را بالا دانست و گفت: بودجه کشور دارای محدودیت هایی است بنابراین نیاز به مدیریت منابع و ساماندهی نظام سلامت داریم. اضافه شدن امکانات درمانی در مناطق مختلف مهم است اما باید قبل از آن، بر پیشگیری از بیماری ها تمرکز کرده و بار بیماری‌ها را کاهش دهیم.

 رئیسی با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری در سطح یک خدمات و پیشگیری از بیماری ها با مراقبت های بهداشتی، یادآور شد: یکی از وظایفی که در قانون برنامه هفتم توسعه بر عهده دولت و وزارت بهداشت گذاشته شده، اجرای برنامه پزشک خانواده به عنوان یکی از راه های ساماندهی نظام سلامت است که البته سالهاست در استانهای فارس و مازندران شروع شده اما فقط محدود به سطح یک خدمات است. 

وی ادامه داد: تا زمانی که برنامه پزشکی خانواده در سطوح دو و سه خدمات، اجرایی نشود قطعاً پویایی و اثربخشی لازم را ندارد. این برنامه باید به درستی با توسعه زیرساخت شبکه بهداشت کشور و فراهم کردن الزامات آن اجرایی شود. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت کمک و حمایت دولت، مجلس و مردم را در اجرای برنامه های حوزه سلامت به ویژه برنامه پزشکی خانواده ضروری دانست و گفت: با شناختی که از فسا داریم این شهرستان می تواند یکی از شهرستان‌هایی باشد که این الگو را کامل کند و یکی از اولین‌ و بهترین‌ها در اجرای کامل و دقیق پزشکی خانواده در دولت چهاردهم باشد.

رئیسی با بیان اینکه کیفیت خدمات به معنی رضایت داشتن مشتری است، افزود: باید رضایت و مشتری را درست تعریف کنیم؛ رضایت باید برای ارایه دهنده و گیرنده خدمات ارزش افزوده به همراه داشته باشد و بیمار در زمان مراجعه به پزشک و مراقب سلامت باید بسته خدمتی خوب و مناسب دریافت کند همیشه رضایت مشتری از مسیر رضایت ارایه کننده خدمات می‌گذرد. اگر ارایه دهنده خدمات را راضی کردیم مراجعه کنندگان ما نیز راضی خواهند بود بنابراین برای افزایش کیفیت باید رضایت کارکنان نظام سلامت را جلب کنیم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.