جعفر عظمت، درباره پیشنهادهای لازم برای بهبود آموزشهای مجازی گفت: بهترین حالت این است که نرم افزار استفاده شده بتواند ارتباط دو طرفه خوبی برقرار کند، کلاسهای آفلاین که فقط با بارگذاری مطالب برگزار میشود به خصوص برای دانشآموزان مقاطع پایینتر فایدهای ندارد و کیفیت کار برای دانشآموزان و معلمان خسته کننده است.
وی با بیان اینکه اگر بستر خوب و ارتباط دو طرفه با معلم مهیا شود آموزش مجازی میتواند خیلی تاثیرگذار باشد افزود: از زمان کرونا به بعد بسیاری از کلاسهای تقویتی و زبان سمت و سوی مجازی به خود گرفتهاند زیرا هم هزینهها را کاهش دادهاند و هم نسبتاً راحتترند.
این پژوهشگر دانشگاه درباره راهکار جذب دانشآموزان در کلاسهای مجازی ادامه داد: کلاس باید جذاب باشد و دانشآموزان بتوانند ارتباط خوبی با معلم برقرار کنند.
عظمت درباره نحوه جبران عقب ماندگیهای درسی در آموزش مجازی گفت: باید آموزش و پرورش هزینهای را برای گذاشتن زمان اضافه معلمان در نظر بگیرد تا رغبت آنان به کار بیشتر شود. همچنین با تدریس معکوس، معلم میتواند فایلهای درسی و تکالیف را بارگذاری کند.
وی با بیان اینکه تعداد دانشآموزان گاهی در کلاسهای درس زیاد است افزود: در کلاس مجازی بعضی اوقات فرصت پاسخگویی به همه دانشآموزان نمیرسد بنابراین هرچقدر ارتباط معلم با دانشآموزان بیشتر باشد توجه دانشآموزان و تمایل برای حضور در کلاس بیشتر خواهد شد.
این پژوهشگر دانشگاه درباره موضوع افت تحصیلی در کلاسهای مجازی عنوان کرد: افت تحصیلی صرفا به دلیل مجازی بودن کلاس نیست شاید احتمال یا درصدی داشته باشد اما حتمی نیست، بستر مناسبی در همه کشور برای آموزشهای مجازی وجود ندارد(اینترنت، برق) و شاید این یکی از دلایل باشد.
عظمت در پایان اظهار کرد: بعد از حضوری شدن کلاسها باید این کاستی جبران شود و خانوادهها نیز تلاش کنند در کلاسهای مجازی بیشتر همراه فرزندان خود باشند.
نظر شما