تحولات منطقه

گردهمایی خادمیاران بخش نذورات آستان قدس رضوی، به‌منظور ارائه آموزش‌های لازم برای ارتباط مؤثر با خیرین، برگزار شد.

اهدای بسته‌های عیدانه، معیشتی، افطارهای‌های ساده و انجام پویش آیینه شمعدان تا پایان امسال از محل نذورات
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به همت اداره کل نذورات آستان قدس رضوی، گردهمایی خادمیاران نذورات آستان رضوی در سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های این آستان مقدس برگزار شد و در این جلسه، محورهای اثرگذار در جذب حداکثری نذورات، مورد بررسی، قرار گرفت.

علیرضا اسماعیل‌زاده، مدیرکل نذورات آستان قدس رضوی، در این همایش، اظهار کرد: خدمات اداره کل نذورات در حال حاضر به تمام استان‌های کشور ارائه می‌شود و علاوه بر بسته‌های معیشتی و لوازم‌التحریر، بسته‌های عیدانه نیز به مناطق کم‌برخوردار کشور در حال توزیع است که برگرفته از نذورات مردمی و خیرین، است.

وی گفت: به همین منظور ۱۸ میلیارد تومان برای تهیه بسته‌های معیشتی و ۳۴ میلیارد تومان برای تهیه گوشت از محل نذورات خیرین به این امر اختصاص‌یافته که در میان هموطنان ساکن در مناطق کم‌برخوردار، توزیع شده است.

اسماعیل‌زاده، با اشاره به استفاده از اعتبارات حاصل از نذورات خیرین در بخش‌های مختلف، عنوان کرد: بیمارستان‌های منتصریه و درمانگاه زائر از طریق این اعتبارات، تجهیز شده است که گامی مهم در عرضه خدمات بهتر و مطلوب‌تر حوزه سلامت محسوب می‌شود.

وی به حضور ۲۵ هزار زائر اولی از ابتدای سال جاری تاکنون به حرم مطهر رضوی اشاره کرد و از اجرای پویش آیینه شمعدان، در پایان سال جاری، به‌عنوان یک برنامه مشارکتی، خبر داد.

مدیرکل نذورات آستان قدس رضوی، افزود: افطاری ساده از دیگر برنامه‌هایی است که اداره کل نذورات قصد دارد امسال علاوه بر اجرا در داخل حرم مطهر رضوی، در حاشیه شهر مشهد نیز تا پایان سال، اجرایی کند.

ارتباط مؤثر با زائران مهم‌ترین گام در جذب نذورات مردمی

در ادامه این مراسم، دکتر حمید ذوالفقاری، دکترای تخصصی روان‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد، با اشاره به اینکه، ارتباط مؤثر، در جذب حداکثری زائرین و مجاوران حرم مطهر رضوی، بسیار تأثیرگذار است، اظهار کرد: این ارتباط مؤثر به دو شکل کلامی و غیرکلامی صورت می‌گیرد، اما ۷۰ درصد بار جذب مخاطب از طریق روش غیرکلامی انجام می‌شود که اولین و مهم‌ترین گام آن، ارتباط مؤثر، همدلی و درک زائرین است.

به گفته این روان‌شناس، گاهی یک لبخند و ارتباط تصویری مثبت با زائران هم خستگی آنها را در سفر به مشهد کاهش می‌دهد، هم ارتباط مؤثر را ارتقا می‌دهد.

دکتر ذوالفقاری با اشاره به اینکه میانگین ماندگاری زائر در مشهد ۳ روز است، بیان کرد: خادمان علاوه بر اینکه ضروری است نقشه حرم مطهر رضوی را مطلع باشند، نیاز است بتوانند اطلاعات کاملی در جذب نذورات و راهنمایی زائران خیر داشته باشند تا فرایند جذب نذورات، تسهیل شود.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha