تحولات منطقه

۱۸ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۵
کد مطلب: ۱۰۸۷۴۹۳

بدان که نگه‌داشتن خویشتن در سفاهت، ستمی بزرگ بر روح است. احیای نفوس، بیرون کشیدن انسان‌ها از ظلمت جهل به نور دانش و معرفت، رسالت سفیران الهی است.

ظالم‌ترین و جفاکارترین مردم از نظر علامه حسن‌زاده
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

علامه حسن‌زاده (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) نگه‌داشتن نفس در سفاهت و امتناع از کسب معرفت را، بزرگ‌ترین ظلمِ ممکن به خودِ انسان می دانست.

علامه حسن‌زاده رضوان الله تعالی علیه:

«بدان، کسی که خویش را در سفاهت نگاه دارد (و به سمت علم آموزی و کسب معارف الهی نرود)، ظالم ترین و جفا کارترین مردم است به خویشتن.

احیای نفوس از مرگ و نیستیِ جهل و بیدار نمودن آنها از خواب غفلت و بی خبری و خارج کردنشان از ظلمات به نور، از شؤون سفرای الهی و پیروان آنان است.»

منبع: عیون مسائل نفس و شرح آن

منبع: خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha